روسیه 32 هزار پهپاد تولید خواهد کرد

روسیه 32 هزار پهپاد تولید خواهد کرد
شنبه 16 دی 1402 - 22:28

روسیه روز شنبه اعلام کرد که در یک پروژه ملی قصد تولید 32 هزار پهپاد را تا سال 2030 دارد.

العالم - اروپا

روسیه روز شنبه از عزم خود در ساخت هزاران پهپاد در سال‌های آتی خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» به نقل از خبرگزاری «تاس»، روسیه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳۲۰۰۰ پهپاد تا سال ۲۰۳۰ تولید کند . از این تعداد پهپاد ۷۰ درصد برای نیاز داخلی در نظر گرفته شده است.

پهپاد‌ها از زمان حمله فوریه ۲۰۲۲ روسیه به اوکراین توسط مسکو و کی‌یف به طور گسترده ای مورد استفاده قرار گرفته است و هر دو طرف با افزایش جنگ ، تولید نظامی را به شدت افزایش می‌دهند.

«بلوسوف» از مقام‌های دفاعی روسیه گفت:«حجم تولید سالانه پهپادها ۳۲۰۰۰ فروند است و این سه برابر بیشتر از حجم تولید کنونی است.»

بلوسوف گفت، روسیه در این پروژه ملی ۶۹۶ میلیارد روبل معادل ۷.۶۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اخیرا گفت که پهپادها می‌توانند در تمام صنایع و نه فقط در ارتش مورد استفاده قرار گیرند.

پهپادهای روسی پدافند هوایی اوکراین را گیج کرده‌اند زیرا شناسایی آنها از موشک سخت‌تر است.

چندی قبل، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که پهپادهای روسی «لانست» به عنوان یکی از قوی‌ترین تسلیحات در زرادخانه روسیه به دنبال عبور از پدافند هوایی اوکراین هستند

این پهپاد توسط شرکت روسی «زالا ارو» تولید می‌شود. روسیه عمدتاً از پهپادهای لانست برای حمله به اهداف دور دست استفاده می‌کند به همین دلیل، استفاده از آن‌ها در عملیات شناسایی و حمله به توپخانه اوکراین به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها