گزارش العالم؛

رزمایش مشترک اروندرود؛ وحدت تهران و بغداد برای حفظ امنیت خلیج فارس+ ویدیو

يکشنبه 17 دی 1402 - 19:02

نیروهای بسیج وابسته به نیروی دریایی ایران و نیروهای عراقی الحشد الشعبی رزمایشی مشترک را در اروند رود واقع در جنوب غرب کشور برگزار کردند.

العالم - عراق

به گزارش خبرنگار العالم از بصره، این رزمایش ها که در نوع خود اولین بود، به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شد.

کشتی ها و قایق های شرکت کننده در این رزمایش که حامل پرچم های ایران ، عراق و فلسطین بودند ، این رزمایش را در آبراه شبه جزیره فاو که مشرف بر خلیج فارس است ، برگزار کردند.

جابر الموسوی ، فرمانده تیپ هفتم الحشد الشعبی عراق در گفتگو با خبرنگار العالم گفت این رزمایش به جهانیان ثابت کرد که ملت های ایران و عراق ، ملتی واحد هستند و با سرنوشتی واحد درخدمت اسلام و مسلمانان قراردارند.

حیدر الموسوی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق نیز به العالم گفت: ما و جمهوری اسلامی ایران، خون شهدای فرمانده در شهر فاو را گرامی می داریم . خداوند حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای جمهوری اسلامی را مورد رحمت قرار دهد. آن ها ثابت کردند که خون ما و آب های ما یکی است و این باعث شد که در حمایت از مظلوم در مقابله با داعش و رژیم اشغالگر و حامیان آن ها متحد شویم.

این رزمایش دریایی، اولین رزمایش از نوع خود میان ایران و عراق است که با مشارکت بیش از هزار قایق و شناور دریایی مختلف برگزار می شود . این رزمایش به گفته مسئولان امنیتی دو کشور ،‌ نشان دهنده وحدت و یکپارچگی میان تهران و بغداد برای حفظ امنیت خلیج فارس است.

رضا مطیری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز به خبرنگار العالم گفت: با اجرای این رزمایش دریایی مشترک، به قدرت های استکبار جهانی و درصدر آن ها آمریکا می گوئیم که امنیت و آرامش در خلیج فارس جز توسط خود کشورهای منطقه محقق نمی شود. همچنانکه تاکید می کنیم که عراق و ایران به قدرتی واحد برای بازدارندگی هرگونه تلاش جهت ضربه زدن به آب های منطقه ای تبدیل شده اند.

همزمان با مراسم رزمایش دریایی، تهران هم از الحاق کشتی شهید ابومهدی المهندس از گروه کشتی های شهید قاسم سلیمانی به نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و برای جاودانه نگاه داشتن نام و یاد فرماندهان پیروزی خبر داد.

برگزاری مراسم بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم و یارانش به طور مشترک در عراق و ایران تاکید کننده وحدت موضع و حمایت دو کشور از محور مقاومت است.

پربیننده ترین خبرها