گزارش العالم از مراسم سالگرد شهادت «فرماندهان پیروزی» در دمشق+ویدئو

دوشنبه 18 دی 1402 - 23:01

سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، مراسم رسمی با حضور مقامات سوری، حضور اقشار مقاومت فلسطین برگزار کرد.

العالم - سوریه

4 سال گذشت اما یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از برجسته ترین رهبران محور مقاومت کم رنگ نشده و نخواهد شد و هر دستاورد و پیروزی امروز اثر انگشت این رهبر بزرگ را همراه خود دارد.

مراسم رسمی بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی در دمشق با حضور شخصیت‌های رسمی سوریه، مقاومت فلسطین و شخصیتهای سیاسی برگزار شد.

لبنی مشوح، وزیر فرهنگ سوریه، در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: «یادآوری چنین مناسبتی بسیار مهم است، زیرا قاسم سلیمانی یکی از قهرمانانی بود که معتقد بود مقاومت یکی است و محور مقاومت باید گسترش یابد، متحد شود و با یک دشمن مقابله کند».

علی اکبری سفیر ایران در سوریه با بیان اینکه چهار سال گذشته و محور مقاومت در اوج است، گفت: «عراقی‌ها با موشک‌های خود حیفا را بمباران می کنند و یمنی‌ها نیز رژیم صهیونیستی را بمباران می کنند. ماه‌ها جنگ، فلسطینی‌ها از سلاح‌های جدید استفاده می کنند و حزب الله سلاحهای جدید خود را به رخ می کشد.

شهید حاج قاسم در دل مردم سوریه جای دارد. او کسی است که با شجاعت خود، نبوغ نظامی و مبارزات مداوم، پایههای نیروهای استکبار جهانی و ابزارهای تروریستی آنها را به لرزه در آورد.

آندره دوس سانتوس، سفیر برزیل در سوریه گفت: «با گذشت چهار سال هنوز مردم درباره شهید سلیمانی صحبت می کنند. ما اینجا هستیم تا این شهید را از لحاظ نظامی، دیدگاه وفادارانه و اندیشههای سیاسی، گرامی داریم. او نه تنها در قلب مردم ایران، بلکه در روح مردم منطقه تا ابد زنده خواهد ماند.

شهید حاج قاسم سلیمانی محاسبات رژیم صهیونیستی را به هم ریخت، برای توسعه ابزارها، توانمندی‌ها و تسلیحات مقاومت فلسطین تلاش کرد، تامین تسلیحات برای مقاومت در غزه را تضمین کرد و بر آموزش رزمندگان نظارت داشت.

گروههای مقاومت در دمشق تاکید کردند که سلیمانی موفق شد و مقاومت توانست معادلات پیروزی جدیدی را ایجاد کند، خوشا به سعادت کسی که عزت مقاومت را در وجود همه ما القا کرد.

پربیننده ترین خبرها