افزایش تعداد شهدای خبرنگار فلسطینی از ابتدای حملات رژیم اشغالگر به غزه + فیلم

سه شنبه 19 دی 1402 - 09:26

با شهادت علی ابو عجوه، نوه شیخ احمد یاسین، بنیانگذار جنبش حماس و حمزه الدحدوح، فرزند وائل الدحدوح، خبرنگار فلسطینی و همکارش مصطفی ثریا، شمار شهدای خبرنگار در غزه از آغاز حمله رژیم صهیونیستی به غزه پس از عملیات طوفان الاقصی به ۱۱۰ نفر رسید.

العالم - فلسطین اشغالی

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه یا صدور بیانیه ای اعلام کرد با شهادت سالم ابو عجوه در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به غزه به هنگام تهیه گزارش از این حملات، تعداد شهدای خبرنگار از ابتدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۱۰ نفر رسید.

پیشتر منابع خبری فلسطینی از شهادت حمزه، فرزند وائل الدحدوح به همراه همکارش مصطفی ثریا در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به خودروی آنها در زمان تهیه گزارش در غرب خان یونس در جنوب غزه خبر داده بودند.

دفتر رسانه های دولتی در غزه از همه اتحادیه های خبرنگاری و گروه های رسانه ای و حقوقی و قانونی خواستند این جنایات و تکرار آنها را توسط رژیم اشغالگر محکوم کنند.

هنرمندان کاریکاتوریست نیز تحت عنوان " رژیم اشغالگر چشم حقیقت را ترور می کند" در قبال جنایات خونین این رژیم و نسل کشی ملت فلسطین واکنش نشان دادند.

اتحادیه خبرنگاران فلسطینی نیز پیشتر اعلام کرد که این رژیم ده ها خبرنگار فلسطینی را زندانی کرده است که اغلب آنها پس از ۷ اکتبر بازداشت شده اند.

رژیم اشغالگر از ۷ اکتبر با حملات ویرانگر به غزه، زیرساخت های این منطقه را ویران کرده و ده ها هزار غیر نظامی را که اغلب زن و کودک هستند، قتل عام کردند.

پربیننده ترین خبرها