از اهمیت عملیات حزب‌الله در پایگاه اسرائیلی «دادو» چه می‌دانید؟

از اهمیت عملیات حزب‌الله در پایگاه اسرائیلی «دادو» چه می‌دانید؟
سه شنبه 19 دی 1402 - 19:45

حزب الله لبنان اعلام کرد که در پاسخ به جنایت ترور شهیدان صالح العاروری و وسام الطویل، پایگاه «دادو» در شهر اشغالی صفد را هدف حمله با چند پهپاد انفجاری قرار داده است.

العالم_لبنان

پایگاه دادو از اهمیت راهبردی بسیاری برخوردار است؛ زیرا مقر فرماندهی منطقه شمالی نیروی زمینی ارتش رژیم اسرائیل است و فرماندهی دو لشکری که دست به عملیات علیه جنوب لبنان می زنند، به عهده دارد.

لشکر 91 در مقابل محور شرقی و لشکر 146 روبروی محور غربی مرز جنوبی لبنان که شامل تعداد زیادی سیستم های فرماندهی و کنترل هستند که مسئولیت هماهنگی عملیات در طول جبهه با لبنان را به عهده دارند.

پایگاه دادو در عمق 12 کیلومتری مرز لبنان قرار دارد؛ همچنین محله «بنا بیتر» در شهر اشغالی صفد در کنار این پایگاه قرار دارد که محل سکونت کارکنان فرماندهی منطقه شمالی است.

مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در چارچوب پاسخ به جنایت ترور شیخ صالح العاروری و برادران همرزمش در حومه جنوبی بیروت و ترور شهید وسام الطویل (حاج جواد) مقر فرماندهی منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر صفد (پایگاه دادو) را با تعدادی پهپاد تهاجمی هدف قرار داده است.

این در حالی است که منابع خبری رژیم صهیونیستی نیز اذعان کردند که مقر فرماندهی منطقه شمالی هدف حملات موشکی و پهپادی از مبدأ لبنان قرار گرفته اند. منابع عبری هم خبر اصابت موشک و پهپادهای تهاجمی به مقر فرماندهی شمالی ارتش این رژیم در صفد را تأیید کردند.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که ترس و وحشت ناشی از حملات موشکی و پهپادی حزب الله لبنان بر ساکنان اشغالی صفد در شمال اسرائیل سایه افکنده است و صدای ممتد آژیرهای خطر در این شهر قطع نمی‌شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها