حمایت ونزوئلا از آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم صهیونیستی

حمایت ونزوئلا از آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 20 دی 1402 - 11:15

 دولت ونزوئلا، حمایت خود را از اقدام «تاریخی» آفریقای جنوبی در شکایت از رژیم صهیونیستی در «دادگاه بین‌المللی دادگستری» و «دفاع از ملت فلسطین و قوانین بین‌المللی» اعلام کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

در بیانیه‌ای که ایوان خیل وزیر امور خارجه ونزوئلا از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرده، آمده است: ونزوئلا به عنوان کشوری متعهد به دیپلماسی صلح، گام قاطع و تاریخی آفریقای جنوبی در دفاع از مردم فلسطین و قوانین بین‌المللی را به رسمیت می‌شناسد.

دولت ونزوئلا، حمایت جامعه بین‌المللی از اقدام آفریقای جنوبی «با فراخوانی فوری برای احترام و زندگی» را خواستار شد.

وزارت امور خارجه ونزوئلا با اشاره به «اقدامات غیر انسانی اسرائیل»، اقدام «تاریخی» آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در چارچوب نقض کنوانسیون نسل‌کشی را «مثبت» ارزیابی کرد.

در این بیانیه آمده است: ونزوئلا بار دیگر تاکید می‌کند که نهادهای چند جانبه باید در مواجهه با این عمل نسل‌کشی، بر اساس هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل عمل کنند.

بولیوی از دیگر کشورهای آمریکای لاتین نیز به تازگی اعلام کرد: بولیوی که متعهد به صلح و عدالت و نیز از امضاکنندگان کنوانسیون نسل‌کشی است، این اقدام آفریقای جنوبی را گامی تاریخی در دفاع از ملت فلسطین می‌داند که باید از سوی جامعه بین‌المللی حمایت و همراهی شود.

آفریقای جنوبی اواخر دسامبر (دی ماه) به‌دلیل نقض کنوانسیون نسل‌کشی در سرزمین‌های اشغالی شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دیوان کیفری بین‌المللی ارائه کرد.

دیوان کیفری بین‌المللی در این باره اعلام کرده است: مبنای شکایت آفریقای جنوبی بر این است که (رژیم) اسرائیل اقداماتی را با هدف پاکسازی نژادی در غزه انجام داده است.

از سوی دیگر وزارت خارجه رژیم صهیونیستی شکایت آفریقای جنوبی در دیوان کیفری بین‌المللی را بی‌اساس خواند.

رژیم صهیونیستی پس از متحمل شدن شکست بی‌سابقه در عملیات رزمندگان فلسطینی موسوم به طوفان الاقصی، نسل‌کشی علیه مردم نوار غزه با حمایت آمریکا را آغاز کرده و تاکنون بیش از ۲۳ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است.

پربیننده ترین خبرها