محکومیت ۳ عضو گروهک تروریستی "الاحوازیه" در دادگاه استیناف دانمارک تائید شد

محکومیت ۳ عضو گروهک تروریستی
چهارشنبه 20 دی 1402 - 11:16

رای دادگاه بدوی در زمینه ترویج تروریسم ۳ نفراز اعضای گروهک تروریستی تجزیه‌طلب "الاحوازیه" و جاسوسی آنها برای عربستان در دادگاه استیناف دانمارک نیز تائید شد.

العالم - ایران

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که محکومان عضو گروهک "الاحوازیه" که نام آنها ذکر نشده، در فوریه ۲۰۲۰ در شهر ریگستِد واقع در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی کپنهاگ بازداشت شدند. اتهام این افراد در زمینه ترویج تروریسم در پی حمله تروریستی شهریور ۱۳۹۷ به رژه نظامی اهواز اثبات شده بود.

"دادگاه شرقی" کپنهاگ دیروز اعلام کرد که این محکومان مشغول جمع آوری اطلاعات در مورد افراد و سازمان هایی در دانمارک و خارج از آن و از جمله امور نظامی مربوط به ایران و انتقال آن به تشکیلات اطلاعاتی عربستان بودند.

به نوشته آسوشیتدپرس، بر اساس قوانین دانمارک مجازات این افراد حداکثر ۱۲ سال زندان است.

از سوی دیگر دادگاه استیناف حکم محکومیت فوریه ۲۰۲۲ این محکومان در زمینه تامین مالی تروریسم از طریق دریافت ۱۵ میلیون کرونر (معادل ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار) و تلاش برای دریافت ۱۵ میلیون کرونر دیگر از عربستان سعودی برای این گروه تجزیه طلب را تایید کرد.

آسوشیتدپرس به نقل از بیانیه دادگاه نوشت که "به علت ملاحظات ناشی از روابط دولت دانمارک با قدرتهای خارجی و همچنین ملاحظات امنیتی" بیشتر جلسات این پرونده به صورت محرمانه برگزار شد.

به گزارش ایرنا، گروهک "الاحوازیه" در روز ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۷ طی یک اقدام تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز حمله کرد و دست‌کم ۲۵ نفر را به شهادت رساند و حدود ۷۰ نفر را زخمی کرد.

حکم اعدام حبیب فرج‌الله چعب، ملقب به "حبیب اسیود" سرکرده گروهک تروریستی فوق الذکر و طراح اصلی حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح ۱۶ اردیبهشت امسال به اجرا درآمد.

پربیننده ترین خبرها