خودزنی عجیب ارتش اشغالگر در غزه؛ کارشناسان نظامی چه می‌گویند؟!

خودزنی عجیب ارتش اشغالگر در غزه؛ کارشناسان نظامی چه می‌گویند؟!
پنج‌شنبه 21 دی 1402 - 21:09

بر اثر انفجار کامیون حامل مهمات ارتش اشغالگر بر اثر شلیک گلوله تانک خودی 30 افسر و سرباز اسرائیلی زخمی شدند و 6 تن از آنها کشته شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

سرلشکر فایز الدویری کارشناس نظامی و راهبردی عرب در تحلیل نظامی این حادثه وی گفت: «تحقیقات نشان داد یک تانک اسرائیلی کامیون حامل مهمات ارتش اشغالگر در اردوگاه البریج در باریکه غزه را منفجر کرده و این حادثه مؤید ناکامی اشغالگران در صحنه نظامی است.»

وی توضیح داد که انتقال همزمان 30 افسر و سرباز اسرائیلی با یک کامیون مملو از مواد منفجره حماقتی بی نظیر است و طبق عرف نظامی نمی توان همزمان مواد منفجره را با سربازان جابجا کرد.

وی با اشاره به اینکه فردی که این موشک را شلیک کرده دچار جنون بوده، بیان کرد که فرمانده تانک - که یک افسر است - تحت رعب و وحشت قرار داشته که چنین دستوری داده و این یادآور اقدام سابق ارتش اشغالگر در تیراندازی به 3 نظامی اسیر خود در غزه است که با وجود آنکه عبری صحبت می کردند، آنها را هدف قرار داد و به قتل رساند.

این کارشناس نظامی افزود: تانک‌های اسرائیلی هنگام حرکت به آخرین فناوری مجهز هستند و این چنین حوادثی صلاحیت ارتش رژیم صهیونیستی را به چالش می‌کشد.

الدویری گفت که قبل از اعلام نتایج تحقیقات اولیه ارتش اشغالگر، تصور می کرده کامیون مهمات توسط رزمنده قسام هدف قرار گرفته باشد که از تونل‌ها بیرون آمده و چنین شکار ارزشمندی انجام داده است. وی افزود: انتساب این حادثه به قسام نسبت به نتایج فعلی تحقیقات اولیه، می توانست برای ارتش اسرائیل آبرومندانه‌تر باشد.

بنا به اعتقاد وی تعداد کشته‌ها و مجروحان اعلام شده توسط رژیم صهیونیستی نمی‌تواند بیانگر حقیقت باشد، زیرا بین داده‌های ارتش اسرائیل و وب‌سایت «والا»(Walla) که به ارتش نزدیک است، مغایرت وجود دارد.

شایان ذکر است که بر اثر انفجار یک کامیون حاوی مواد منفجره که در راه خود برای انهدام تونلهای حماس بود، 6 نظامی اسرائیلی کشته شدند. رسانه‌های اسرائیلی از زخمی شدن 30 افسر و سرباز در این انفجار خبر دادند.

تحقیقات اولیه ارتش اشغالگر اعلام کرد که این انفجار بر اثر شلیک گلوله از یک تانک اسرائیلی بوده است.

پربیننده ترین خبرها