صنعا: شورای امنیت، مجری سیاست‌های استعماری آمریکاست

صنعا: شورای امنیت، مجری سیاست‌های استعماری آمریکاست
پنج‌شنبه 21 دی 1402 - 21:02

سخنگوی جنبش انصارالله یمن ضمن محکوم کردن حمایت شورای امنیت و آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که این نهاد بین‌المللی، قانون جنگل را حاکم کرده است.

العالم - یمن

محمد عبد السلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن، ضمن انتقاد شدید از قطعنامه جانبدارانه شورای امنیت از تل‌آویو و واشنگتن گفت که این نهاد به محلی برای اجرای پروژه‌های استعماری و استکباری کشورهای ذی‌نفوذ مانند آمریکا بدل شده است.

شورای امنیت سازمان ملل بامداد پنجشنبه پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا مبنی بر محکوم کردن عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ را تصویب کرد.

در این قطعنامه ضمن محکوم کردن حملات نیروهای مسلح یمن به شناورهای مرتبط با رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات بیش از سه ماهه اشغالگران به غزه و کشتار چند ده هزار فلسطینی، بر ضرورت حفاظت از امنیت ناوبری دریایی تاکید شده است.

شبکه خبری المسیره به نقل از عبدالسلام گزارش داد، بیانیه شورای امنیت، رژیم صهیونیستی را تشویق می‌کند تا به جنایات خود علیه ملت فلسطین ادامه دهد؛ کما اینکه خود این نهاد با جانبداری کورکورانه از صهیونیستها، خودش را محکوم کرد.

این مقام یمنی، این اقدام شورای امنیت را «لکه ننگ تاریخی» برای نهادی دانست که «مدعی حمایت از امنیت و صلح بین‌الملل است، ولی بر خلاف کارکرد خود، عمل می‌کند».

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل طی جلسه شورای امنیت این قطعنامه اتخاذشده درمورد امنیت کشتیرانی در دریای سرخ را «سیاسی» توصیف کرد.

نبنزیا ضمن ابراز نگرانی روسیه درباره وضعیت امنیتی در دریای سرخ، اما تصریح کرد: «آمریکا و متحدانش در تلاش برای تحمیل راهکارهای یکجانبه هستند. کشتار در غزه، که عامل اصلی وضعیت دریای سرخ است، باید متوقف شود».

عبدالسلام با اشاره به اینکه جانبداری سایر کشورها از رژیم صهیونیستی، باعث شد که نیروهای یمن در دریای سرخ عملیات انجام دهند، خاطر نشان کرد: قطعنامه شورای امنیت، قانون جنگل را تثبیت می‌کند و آن را مشروعیت بین‌الملل می‌نامد و بدنیت ترتیب قوانین انسانی را نادیده می‌گیرد.

وی در پایان گفت: آمریکا نمی‌تواند خود را پشت این قطعنامه پنهان کند؛ زیرا محکوم به حمایت سیاسی و نظامی از اسرائیل است تا به جنایات خود علیه مردم فلسطین ادامه دهد، ولی یمن همچنان با عملیات علیه کشتیهای اسرائیلی به حمایت از فلسطین ادامه خواهد داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها