صنعا: ملت يمن همواره ياور و پشتیبان ملت فلسطین باقی خواهد ماند

صنعا: ملت يمن همواره ياور و پشتیبان ملت فلسطین باقی خواهد ماند
جمعه 22 دی 1402 - 19:36

«محمد علی الحوثی» در واکنش به تجاوز نظامی مشترک آمریکا و انگلیس به یمن، با تاکید بر اینکه ملت یمن همواره یاور و پشتیبان ملت فلسطین باقی خواهد ماند، گفت: آمریکا دشمن ملت‌ها و خود تروریسم است.

العالم - یمن

به گزارش العالم، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی انصارالله یمن در جمع تظاهرکنندگان در صنعا که در میدان السبعین گفت: سخنان رهبر انقلاب یمن را به خوبی بخوانید تا بدانید پاسخ جمهوری یمن در راه است.

الحوثی اظهار داشت: آمریکا می گوید که از خود دفاع می کند، آیا ما به جزایر و سواحل آمریکا حمله کرده ایم یا این آمریکاست که به کشور ما حمله کرده است.

عضو شورای عالی سیاسی یمن عنوان کرد: از تمام کسانی که تجاوز آمریکایی انگلیسی به یمن را محکوم کردند، تشکر می کنیم.

بنابراین گزارش، ارتش یمن در حمایت از مردم فلسطین اعلام کرده به هیچ کشتی اسرائیلی و کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی فلسطین است، اجازه عبور از تنگه باب‌المندب و دریای سرخ را نخواهد داد. آمریکا هم در مقابل ائتلافی دریایی تشکیل داد.

در همین راستا، بامداد امروز (جمعه) آمریکا و انگلیس در اقدامی تجاوزکارانه بیش از ۱۲ نقطه در یمن را مورد هدف قرار دادند. براساس ادعای مقامات آمریکایی سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن، اهداف این حمله بوده‌اند.

تجاوز بامداد امروز آمریکا و انگلیس به مناطقی در یمن، موجب واکنش گسترده گروههای مقاومت در منطقه شده است.

حزب‌الله لبنان، جنبش مقاومت اسلامی حماس، جهاد اسلامی فلسطین، «کتائب سیدالشهدا» عراق، حزب «التیار الشعبی» تونس امروز (۲۲ دی) حمله مشترک آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کرده و گفتند که در کنار مردم یمن ایستاده‌اند.

پربیننده ترین خبرها