اجرای "پروتکل هانیبال"؛

افشاگری روزنامه اسرائیلی درباره فرمان کشتار افراد خودی در روز عملیات طوفان الاقصی

افشاگری روزنامه اسرائیلی درباره فرمان کشتار افراد خودی در روز عملیات طوفان الاقصی
شنبه 23 دی 1402 - 16:36

روزنامه یدیعوت احرونوت در گزارشی به برخی ابعاد شکست و آشفتگی در میان نظامیان این رژیم در روز هفتم اکتبر در زمان عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت که ابعاد این آشفتگی به حدی بوده است که دستور داده شد به همه خودروهایی که از غزه می آمدند – که برخی حامل اسرائیلی بودند -، شلیک کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر گزارش عربی 21، روزنامه صهیونیستی یدیعوت احرونوت در گزارش مفصلی آورده است که در آن زمان (7 اکتبر/ 15 مهر ماه/ آغاز عملیات طوفان الاقصی) سراسر سیستم فرماندهی دچار اختلال شده بود و نظامیان به دلیل قطع ارتباطات ناچار بودند با تلفن های همراه خود، خلبان ها و پیاده نظام رژیم را که حتی بدون جلیقه ضد گلوله به محل درگیری فرستاده شده بودند، راهنمایی کنند.

در این گزارش تصریح شده است که در نیمه شب و پس از ساعت ها حمله، ارتش رژیم صهیونیستی به همه یگان ها فرمان اجرای "پروتکل هانیبال" را صادر کرد. در این فرمان – با توجه به بازگشت نیروهای فلسطینی به غزه پس از پایان عملیات و احتمال وجود اسرای اسرائیلی همراه آنها - بر توقف حمله به هر قیمتی تأکید شده بود.

به ادعای این روزنامه اسرائیلی حدود هزار نفر از نیروهای مقاومت در حملات هوایی گسترده در منطقه ای بین نوار حائل و غزه به شهادت رسیده اند اما هنوز تعداد اسرای اسرائیلی که با آنها کشته شده اند معلوم نیست. ارتش این رژیم حدود ۷۰ خودرو را که در منطقه حائل رها شده بودند، مورد بازرسی قرار داد. این خودروها هیچ گاه به غزه نرسیدند زیرا در مسیر خود مورد اصابت قرار گرفته و در مواردی همه سرنشینان آنها کشته شده بودند.

در این گزارش به موضوع غیبت نیروی هوایی ارتش این رژیم در ساعت های نخستین حمله اشاره و تصریح می شود که دو فروند جنگنده اف ۱۶ و یک فروند اف ۳۵ در محل در حال گشت زنی بودند اما به دلیل مه سنگین قادر به هدف گیری نبودند و خلبان ها صرفا به گشت زنی بر فراز اهداف راهبردی بسنده کردند.

خلبان ها اوج گرفتند و فرود امدند اما نتوانستند کاری کنند. به شدت عصبانی بودند. یک افسر عالی رتبه ارتش رژیم گفت این خلبان ها حداقل می توانستند در ارتفاع پایین پرواز کنند و جنگجویان فلسطینی را به وحشت بیندازند اما همین کار را هم نکردند و نمی دانستند که چه اتفاقی افتاده است.

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر در واکنش به این مطلب گفته است تحقیقات مفصل ادامه دارد و به محض رسیدن به نتیجه، اعلام خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها