رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است
يکشنبه 24 دی 1402 - 11:00

رئیس‌جمهور گفت: امروز مسئله فلسطین از مسئله اول جهان اسلام به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است.

العالم - ایران / سیاسی

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در اولین کنفرانس بین‌المللی طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری که صبح امروز یک شنبه ۲۴ دی ماه در سالن دریای نور هتل پارسیان استقلال تهران آغاز به کار کرد، گفت: فلسفه تشکیل مجمع تقریب، برای ارتقای سطح آشنایی مذاهب و صاحبان نظر در مذاهب مختلف با یکدیگر است و یکی از کارکردهای مجمع تقریب مذاهب ارتقای احترام‌ متقابل مذاهب نسبت به یکدیگر است است و تحکیم اخوت بین امت اسلامی از دیگر کارکردهاست‌.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز مسئله فلسطین است، اظهار کرد: امام خمینی (ره) بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران فرمودند فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و آزادی قدس شریف دارای اولویت در جهان اسلام است و این اجتماع برای پرداختن به مهمترین مسئله جهان اسلام یعنی فلسطین شکل گرفته است.

رئیس‌جمهور افزود: امروز مسئله فلسطین از مسئله اول جهان اسلام به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است.

رئیسی تاکید کرد: تفکر و جریان ایستادگی و مقاومتی که در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن شکل گرفت، تفکری بود که در مقابل زیاده خواهی و ظلم و تعدی تنها راه "مقاومت و ایستادگی" است.

وی با بیان اینکه تنها منطق در مقابل طرف مقابل مقاومت و ایستادگی است، گفت: اگرجریان ظالم‌منطق، گفت و گو و مذاکره را برنمی تابد تنها منطق در برابر او قدرت و ایستادگی و مقاومت است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بارها بدون‌لکنت اعلام کردیم در سیاست جمهوری اسلامی حمایت از فلسطین و گروه‌های مقاومت در دستور کار قرار دارد، مگر می‌توان بی تفاوت بود نسبت به مردمی که در جای جای جهان‌مورد ظلم قرار گرفته‌اند، باید از کسی که از خود، دین و خانواده خود دفاع مشروع می‌کند حمایت شود.

رئیسی با تاکید براینکه باید به اِشغال پایان داده شود و اِشغال‌گر مورد مجازت و کیفر قرار گیرد و خسارت را پرداخت کند، افزود: ادامه اِشغال نه مالکیت می‌آورد نه مشروعیت. کدام‌نظام ‌حقوقی و مکتب حقوقی در دنیا می‌پذیرد که ادامه اشغال مالکیت و مشروعیت بیاورد!

تکمیل می‌شود ...

پربیننده ترین خبرها