حمله مجدد آمریکا و انگلیس به غرب یمن

حمله مجدد آمریکا و انگلیس به غرب یمن
يکشنبه 24 دی 1402 - 21:43

منابع خبری از حمله مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن خبر دادند.

العالم - یمن

بنابر این گزارش، الجزیره به نقل از منابع یمنی گزارش داد که آمریکا و انگلیس شامگاه امروز (یکشنبه) ارتفاعات «جدع» واقع در استان الحدیده (غرب یمن) را هدف قرار دادند.

در همین حال برخی منابع خبری عربی نیز گزارش دادند که جنگنده‌ها و پهپادهای جاسوسی آمریکا در حال پرواز در آسمان الحدیده هستند.
به دنبال انتشار خبر حمله آمریکا و انگلیس به یمن، منابع رسمی یمنی هنوز این حملات را تأیید نکرده‌اند.

آمریکا و انگلیس جمعه گذشته ۱۶ مکان در یمن از جمله فرودگاه الحدیده، اردوگاه کهلان، پایگاه الدیلمی و مناطقی در زبید را در واکنش به اقدام یمن علیه کشتی های اسراییلی در تنگه باب المندب هدف قرار دادند.

به دنبال این حملات، سرلشکر عبدالله الجفری سخنگوی سابق نیروی هوایی یمن در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ان شاء الله پاسخ به دشمن بسیار قدرتمند خواهد بود، ما منتظر ساعت صفر و چراغ سبز رهبری انقلابی و نظامی هستیم.

وی با بیان این که مردم یمن در این زمینه کاملا آماده اند، خاطرنشان کرد، تظاهرات میلیونی مردم یمن نوعی همه پرسی است که در آن مردم به رهبر انقلاب اجازه دادند تا تصمیمات لازم برای دادن پاسخی ویرانگر به نیروهای آمریکایی، ناوگان و کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا که مردم یمن را هدف قرار دادند و حاکمیت این کشور را نقض کردند، اتخاذ نماید.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها