اندونزی 1 - 3 عراق/ ظهور شاگردان کاساس در قامت مدعی قهرمانی

اندونزی 1 - 3 عراق/ ظهور شاگردان کاساس در قامت مدعی قهرمانی
دوشنبه 25 دی 1402 - 21:38

تیم‌های ملی فوتبال اندونزی و عراق در گروه D جام ملت‌های آسیا 2023 به مصاف همدیگر رفتند و در پایان عراق سه بر یک به پیروزی رسید.

العالم - عراق

عراق و اندونزی اولین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا را برگزار کردند. عراق که سال 2007 توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد با خسوس کاساس امیدوار به شگفتی‌سازی دوباره است.

کاساس دستیار لوئیز انریکه در تیم ملی اسپانیا بود و سال گذشته گزینه هدایت نساجی به شمار می‌رفت.

اندونزی هم شین تائه-یونگ کره‌ای را روی نیمکت دارد. او در همان بازی معروفی که کارلوس کی‌روش سرمربی وقت تیم ملی ایران، مشت‌های خود را به سمت نیمکت کره جنوبی مشت کرد، سرمربی کره‌ای‌ها بود.

عراق زود به گل رسید، اما اندونزی توانست بازی را به تساوی بکشاند. تعویض‌های کاساس جواب داد و عراق در نیمه دوم دو گل دیگر به ثمر رساند. عراق به دلیل گل زده کمتر نسبت به ژاپن در رده دوم قرار گرفت و اندونزی هم چشم‌انتظار بازی‌های بعد برای کسب نتیجه و زنده نگه داشتن شانس صعود ماند.

اطلاعات بازی

تاریخ برگزاری: دوشنبه 25 دی ۱۴۰۲ (۱5 ژانویه ۲۰۲۴)

ساعت برگزاری: 18:۰۰ به وقت تهران

تورنمنت و هفته: هفته اول دور گروهی جام ملت های آسیا، گروه D

داور: ایلگیز تانتاشف (ازبکستان)

ورزشگاه: احمد بن علی - شهر الریان قطر

گلزن: مارسلینو فردینان (37) برای اندونزی، مهند علی (17) و ایمن حسین (۷۵) و اسامه رشید (7+45) برای عراق

ترکیب دو تیم

اندونزی: آرناندو آری | الکان بگت، جوردی آمات، ریزکی رمضانی | پراتاما آرهان، جاستین هوبنر، ایوار جنر، آسناوی مانگکوالام | مارسلینو فردینان، رافائل استرویک، یعقوب سایوری

عراق: جلال حسن | سعد ناطق، حسین علی، علی عدنان، مرخاس دوسکی | اسامه رشید، امیر العماری، ابراهیم بایش، زیدان اقبال، علی جاسم | مهند علی

گزارش بازی

گل دقیقه ۷۵/ یک شلیک و گل سوم. توپ از سمت راست ارسال شد. ایمن حسین نتوانست ضربه سر را بزند. توپ مقابل پای او فرود آمد. او ضربه‌ای محکم و روی پا زد که از روی سر دروازه‌بان اندونزی عبور کرد و به گل سوم عراق تبدیل شد.

گل دقیقه ۴۹/ مهند علی در عمق فرار کرد و با پاس عرضی، توپ را به امیر العماری رساند. او نیز با ضربه پای چپ، دروازه را باز کرد، اما گل او پس از بررسی به دلیل آفساید مهند علی رد شد.

گل دقیقه 7+45/ عراق اجازه نداد بازی در نیمه اول مساوی تمام شود. عراقی‌ها از سمت راست توپ را روی دروازه فرستادند که دروازه‌بان مانع از گلزنی حریف شد. در ادامه بازیکنان اندونزی توپ را لو دادند. این بار حمله از سمت چپ طراحی شد و رشید از فاصله‌ای نزدیک موفق شد توپ را وارد دروازه کند. VAR هم صحنه را بازبینی کرده و گل را تأیید کرد.

گل دقیقه 37/ مارسلینو فردینان با یک ضربه پای راست روی پاس یاکوب سایوری، بازی را به تساوی کشاند.

گل دقیقه 17/ شوت پای راست مهند علی از مرکز محوطه جریمه به گوشه سمت راست دروازه اندونزی رفت و عراق را یک بر صفر جلو انداخت.

طرفداری

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها