سیلی محکم سپاه بر گوش ارتش شیطان/ بازخوانی جنایات‌‌ وحشیانه گروهک‌های تروریستی جیش الظلم + عکس

سیلی محکم سپاه بر گوش ارتش شیطان/ بازخوانی جنایات‌‌ وحشیانه گروهک‌های تروریستی جیش الظلم + عکس
سه شنبه 26 دی 1402 - 22:10

دقایقی پیش دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش‌الظلم در خاک پاکستان هدف قرار گرفت. این مقرها توسط موشک و پهپاد منهدم شده است؛ به همین بهانه نگاهی به سابقه این گروه تروریستی خواهیم داشت.

العالم - ایران

پس از دستگیری عبدالمالک ریگی و برادرش عبدالحمید و هلاکت تعدادی از سرکردگان گروهک جندالله در ایران و پاکستان، باقی‌مانده گروهک تروریستی وی دست از شرارت برنداشتند و در قالب گروهک جیش العدل وابسته به القاعده، مرز‌های شرقی کشور را ناامن کردند و با استفاده از خاک کشور پاکستان، عملیات تروریستی در استان سیستان و بلوچستان انجام می‌دهند.

رهبری این گروه را عبدالرحیم ملازاده با نام مستعار صلاح‌الدین فاروقی از سال ۱۳۹۱ را تاکنون برعهده‌گرفته است. برادر فاروقی به اتهام شرکت در ترور مولوی مصطفی جنگی زهی (رئیس پایگاه بسیج شهرستان سرباز) بازداشت و اعدام شد. سپس فاروقی به پاکستان گریخت و در آنجا جیش‌العدل را تشکیل داد. او «ریگی شماره ۲» لقب گرفته و در مناطق مرزی ایران و پاکستان استقرار دارد.

نگاهی به جنایت‌های گروه جیش‌الشیطان و جیش الظلم

بهمن سال 85 در شهر زاهدان در نتیجه انفجار اتومبیل بمب گذاری شده 11 نفر از نیروهای سپاه شهید شده و 31 نفر زخمی شدند، مسوولیت این حمله را گروهک جند الشیطان که خود را (جُندالله) معرفی می‌کردند؛ به عهده گرفت و 6 نفر به اتهام آماده سازی این حملات دستگیر و اعدام شدند. خرداد ماه سال 88 در مسجد شهر زاهدان در زمان نماز مغرب تروریست انتحاری گروهک جند الشیطان خود را منفجر کرد؛ 27 نفر شهید و بیش از 100 نفر زخمی شدند.

آبان ماه 88 در شهر سرباز، تروریست انتحاری گروهک جند الشیطان، مواد منفجره را به داخل ساختمانی برد که در آنجا جلسه منطقه ای رهبران شیعه و سنی با حضور نماینده فرماندهی عالی سپاه پاسداران در جریان بود، 42 نفر از جمله چند افسر سپاه و همچنین معاون فرمانده نیروهای زمینی سپاه ژنرال نورعلی شوشتری شهید شدند.

تیرماه89 در شهر زاهدان در نزدیکی مسجد 2 تروریست انتحاری خود را منفجر کردند. 27 نفر شهید شدند (از جمله چند سرباز سپاه) و بیش از 170 نفر در این حادثه آسیب دیدند، گروهک جند الشیطان اعلام کرد که این انفجار انتقام برای اعدام عبدالمالک ریگی فرمانده آنها (20 ژوئن 2010) توسط مقامات ایرانی بوده است.

آذر 89 در نتیجه 2 انفجار توسط تروریست های انتحاری گروهک جند الشیطان در چابهار ، 33 نفر شهید و تقریبا 100 نفر زخمی شدند، این حملات در روز عاشورا اتفاق افتاد؛ این آخرین حمله تروریستی بزرگ توسط جند الشیطان بود برای آنکه در آن زمان این گروهک متلاشی شد و بسیاری از اعضای آن دستگیر و اعدام شدند.

چهارم شهریورماه 91 ادعای شهید کردن 10 پاسدار، 18 مهر 91 ادعای شهید کردن 10 عضو سپاه پاسداران، سوم آبان 92 شهادت مرزبانان ایرانی که اعضای گروهک موسوم به جیش الظلم که خود را جیش العدل می نامیدند در سیستان و بلوچستان اقدام به حمله غافلگیرکننده به یک گشت مرزبانی در منطقه سراوان کردند.

یکی از گردان‌های جیش الظلم مدعی شد در پنجم آذر 92 با حمله به یک بالگرد متعلق به جمهوری اسلامی در شهرستان سراوان باعث سرنگونی آن شد. جیش الظلم همچنین در بهمن ماه 92 پنج مرزبان ایرانی را در نزدیکی مرز پاکستان ربود.

این گروه در 17 فروردین 94 در منطقه نگو حد فاصل میله مرزی 239 پایین تر از جکیگور از داخل پاکستان وارد مرزهای ایران شد و هشت نفر از نیروهای مرزبانی ایران را شهید و به خاک پاکستان بازگشتند.اعضای این گروه در تاریخ چهارشنبه 16 اردیبهشت 96 با شلیک از داخل خاک پاکستان 10 مرزبان ایرانی از گروهان چاهندو (هنگ مرزی میرجاوه) را که در پاسگاه میل 100 مستقر بودند شهید کردند.

در تاریخ سه شنبه 24 مهر 97 افراد این گروه از داخل خاک پاکستان به منطقه(لولکدان) در بخش ریگ ملک در 50 کیلومتری شهر میرجاوه در استان سیستان وبلوچستان نفوذ کرده و 14 نفر از افراد مسلح مرزبان را در این منطقه به اسارت گرفته و به خاک پاکستان باز گشتند.

9 بهمن 97 اما انفجار 2 بمب صوتی باعث مجروح شدن چهار نفر در زاهدان شد که گروهک تروریستی جیش الظلم مسوولیت حادثه را بر عهده گرفت.

این گروه در 13 بهمن 97 نیز به صبحگاه سپاه در نیکشهر حمله کرده که در جریان این حمله یک نفر شهید و پنج نفر زخمی شدند.

سرویس‌های اطلاعاتی متخاصم و جریانات ضدانقلاب فعال در شرق کشور همواره به دنبال ایجاد شکاف قومی و مذهبی میان اهل سنت و تشیع بوده‌اند که به فضل الهی با بصیرت انقلابی مردمان فارس و بلوچ سیستان و بلوچستان و هشیاری پاسداران و حافظان امنیت، توطئه دشمنان انقلاب در بزنگاه‌های مختلف نقش بر آب شده و از دست یافتن به مقاصد شوم خود بازماندند.

پربیننده ترین خبرها