شنیده شدن چند صدای انفجار اطراف سراوان/ آیا پاکستان جدایی طلبان راهدف قرار داده است؟

شنیده شدن چند صدای انفجار اطراف سراوان/ آیا پاکستان جدایی طلبان راهدف قرار داده است؟
پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 07:48

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: صدای چند انفجار درچند محدوده اطراف سراوان شنیده شده است.

العالم ـ ایران

بنابر این گزارش، علیرضا مرحمتی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه با اعلام این خبر به ایرنا گفته: مسوولان امنیتی و انتظامی در حال بررسی موضوع هستند.

در همین حال صفحه توئیتری اخبار نیروهای مسلح پاکستان اعلام کرد که «۷ هدف در ۳ نقطه در خاک ایران (سراوان، شامسر و حنق) که مقر تروریست‌ها بوده را مورد حمله قرار داده است».

گفته شده که این انفجارها باعث مجروح شدن چندین نفر شده است.

پیش از این نیز اخبار و تصاویری مبنی بر وقوع انفجار در بخشی از شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

به دنبال وقوع انفجار در اطراف سراوان، رسانه‌های پاکستانی گفته بودند که این حادثه ناشی از حمله ارتش این کشور به گروه‌های جدایی‌طلب بلوچ در خاک ایران بوده است.

رد شایعه حمله به مقر سپاه از سوی پاکستان

در همین حال، حساب کاربری وابسته به نیروهای مسلح پاکستان با ادعای حمله به اهداف جدایی‌طلبان بلوچستان در ایران، هرگونه حمله به مقر سپاه پاسداران را تکذیب کرد و آن را اخبار جعلی کاربران هندی و ایرانی خواند.
وزیر سابق دفاع پاکستان: ایران همواره از ما در شرایط دشوار پشتیبانی کرده است

خواجه محمد آصف وزیر سابق دفاع پاکستان، درباره حملات ایران به مقر تروریست‌ها در بلوچستان پاکستان گفت: تروریسم قطعا یک چالش جدی برای دو کشور است و ما باید در کنار هم این بحران را حل کنیم.
وی افزود: پاکستان همواره از روابط برادرانه و تاریخی با جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده و ما باید مراقب اهمیت این روابط باشیم و اجازه تخریب آن را ندهیم.
خواجه محمد آصف خاطرنشان کرد، ایران در دشوارترین شرایط همواره حامی پاکستان بوده و به ما کمک کرده و این مساله در تاریخ نیز ثبت شده است.

پربیننده ترین خبرها