رسانه عبری:

بلینکن همراه با مخالفان اسرائیلی برای سرنگونی نتانیاهو تلاش می‌کند

پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 16:53

خبرنگار شبکه العالم به نقل از رسانه‌های عبری تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشنهادهای آمریکا را رد کرد و بار دیگر هرگونه معامله‌ای را که منجر به تشکیل کشور فلسطین شود، رد کرد؛ همزمان رسانه‌ها مدعی شدند که وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که واشنگتن با رهبران اپوزیسیون اسرائیل برای سرنگونی بنیامین نتانیاهو همکاری می کند.

العالم - فلسطین اشغالی

فارس الصرفندی خبرنگار العالم گزارش داد که مهم‌ترین و برجسته‌ترین موردی که امروز رسانه‌های اسرائیلی آن را پوشش دادند، طرح آمریکایی منتشر شده توسط ای‌بی‌سی نیوز و مجموعه پیشنهادات ارائه شده از سوی واشنگتن به اسرائیل صحبت می‌کند.

وی توضیح داد که در طرح آمریکایی‌ها پیشنهادهایی از قبیل عدم همکاری نظامی با جنبش حماس، بازسازی نوار غزه به رهبری عربستان سعودی علاوه بر صحبت از آغاز روند حل و فصل در کرانه باختری در طرح آمریکایی‌ها، مطرح شده است.

با این حال خبرنگار العالم تاکید کرد که این پیشنهادها به گفته مطبوعات اسرائیل از سوی بنیامین نتانیاهو رد شده است و حتی اگر عربستان روابطش را عادی سازی کند نتانیاهو هیچ توافقی را نمی پذیرد که منجر به تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 4 ژوئن شود.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های عبری اعلام کردند که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی گفته است که بنیامین نتانیاهو برای همیشه نخست‌وزیر رژیم اشغالگر نخواهد ماند و به نظر می رسد که ایالات متحده با گروهی از رهبران اپوزیسیون اسرائیل برای سرنگونی بنیامین نتانیاهو همکاری می کند.

پربیننده ترین خبرها