انهدام پهپادهای حمله‌ور توسط سامانه‌های بومی «مجید» در رزمایش مدافعان آسمان ولایت1402

انهدام پهپادهای حمله‌ور توسط سامانه‌های بومی «مجید» در رزمایش مدافعان آسمان ولایت1402
پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 18:05

سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲، گفت: سامانه‌های موشکی ارتفاع کم مجید طی فرایند عملیاتی، پهپادهای حمله‌ور به منطقه رزمایش را مورد اصابت و انهدام قرار داد.

العالم - ایران

امیر سرتیپ دوم عباس فرج‌پور سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲، گفت: در ادامه مرحله اصلی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲، پهپادهای نیروهای حمله‌ور سازماندهی شده از پهنه آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس، دریای عمان و تنگه هرمز که قصد ورود به منطقه عمومی رزمایش را داشتند، توسط شبکه راداری، کشف، شناسایی، رهگیری و سپس با هماهنگی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور به منظور درگیری و انهدام به سامانه موشکی ارتفاع کم مجید واگذار که با شلیک موفق موشک از این سامانه‌، سرنگون شدند.

امیر سرتیپ دوم فرج‌پور، عنوان کرد: دفاع مستحکم و چند لایه در برابر تهاجم موشک‌های کروز یکی از اهداف رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲ است که در این مرحله با موفقیت توسط سامانه‌های مختلف پدافندی ارتش و سپاه اجرا شد.

سخنگوی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۲ با بیان اینکه کلیه مراحل این رزمایش با هدایت ارزیابان قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص)، اجرا می‌شود، گفت: پدافند هوایی کشور با تشکیل لایه‌های امن پدافندی آمادگی کامل برای حفاظت از تاسیسات حساس و حیاتی کشور را دارد.

سامانه موشکی پدافند هوایی چابک مجید نخستین سامانه موشکی الکترواپتیک با بُرد درگیری ۸ کیلومتر است و با توجه به نوع عملکرد و چابکی و چالاکی و قابلیت جابجایی تاکتیکی سریع پس از اجرای عملیات، امکان رهگیری توسط سامانه‌های سیگنالی و شناسایی و هرگونه مقابله توسط دشمن را ناکام می‌گذارد.

پربیننده ترین خبرها