تهران: پاکستان به تعهدات در ممانعت از استقرار تروریست‌ها در خاک خود پایبند باشد

تهران: پاکستان به تعهدات در ممانعت از استقرار تروریست‌ها در خاک خود پایبند باشد
پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 20:00

وزارت امور خارجه ایران ضمن محکومیت حمله پهپادی پاکستان به شهروندان غیرایرانی در مرز ۲ کشور، اعلام کرد «از دولت دوست و برادر پاکستان قویاً انتظار دارد به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاه‌ها و گروه‌های مسلح تروریستی در خاک خود پایبند باشد».

العالم - ایران

وزارت خارجه‌ جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد «اقدام غیرمتوازن و غیرقابل پذیرش پاکستان در حمله‌ پهپادی به شهروندان غیرایرانی روستایی در جدار مرزی ۲ کشور را محکوم می‌کند».

در پی این حمله، کاردار سفارت پاکستان در تهران به وزارت امور خارجه ایران نیز احضار شد.

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه با محکوم کردن این اقدام، اظهار داشت: «آنچه در عملیات ضدتروریستی قرارگاه مرزی استان سیستان و بلوچستان انجام شد، دقیقا علیه تروریست‌های مسلحی بود که آماده عبور از مرز جهت اقدامات جنایتکارانه خود علیه شهروندان بودند. انتظار داریم دولت پاکستان به تعهدات بین‌المللی و دوجانبه خود در خصوص مبارزه با تروریسم عمل نماید».

در بیانیه وزارت خارجه ایران همچنین آمده است: «جمهوری اسلامی ایران در عین حال که به سیاست حسن هم‌جواری و برادری بین ۲ ملت و ۲ دولت ایران و پاکستان پایبند است و اجازه نمی‌دهد دشمنان روابط خوب و برادرانه‌ ۲ کشور را تیره کنند؛ امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور را خط قرمز خود برمی‌شمرد و از دولت دوست و برادر پاکستان قویاً انتظار دارد که به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاه‌ها و گروه‌های مسلح تروریستی در خاک پاکستان پایبند باشد».

طبق این بیانیه، «در حادثه‌ روز سه‌شنبه قرارگاه مرزی نیروی زمینی سپاه مسقر در استان سیستان و بلوچستان با مشاهده‌ آمادگی یک گروه تروریستی برای عزیمت به سمت خاک ایران جهت انجام عملیات تروریستی دیگری مانند اقدام جنایتکارانه‌ راسک، اقدام به عملیات پیش‌گیرانه علیه این گروه تروریستی در پادگان و مقر استقراری آن‌ها در ارتفاعات منطقه و کیلومترها دورتر از مناطق مسکونی نمود که این رویه بخشی از وظایف ذاتی نیروهای مرزی ایران برای "مقابله‌ی متناسب" با هرگونه "تهدید تروریستی قریب‌الوقوع " علیه مردم و شهروندان کشور است».

تهران اعلام کرد: «حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریست‌های مسلح جداست و ایران همواره به سیاست همسایگی خود پایبند است و اجازه نمی‌دهد که دشمنان و ایادی تروریست آن‌ها این روابط را به‌ویژه در زمانی که نسل‌کشی و جنایات رژیم صهونیستی مسئله اول جهان اسلام است. تیره نمایند».

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران نیز در گفت‌وگوی امروز با «هاکان فیدان» همتای ترکیه‌ای خود، با تاکید بر رویکرد تغییرناپذیر دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش مناسبات با کشورهای همسایه با هدف تامین منافع مردم منطقه اظهار داشت: «امنیت کشورهای منطقه به هم پیوند خورده است و مبارزه مشترک و قاطع با گروه‌های تروریستی مسئولیت مشترک همه کشورهای منطقه است».

پربیننده ترین خبرها