رئیس رژیم صهیونیستی: سرنوشت منطقه در دست عربستان است

رئیس رژیم صهیونیستی: سرنوشت منطقه در دست عربستان است
پنج‌شنبه 28 دی 1402 - 21:40

رئیس رژیم صهیونیستی تاکید کرد که عادی سازی کامل میان این رژیم و عربستان، فرصت خروج خاورمیانه از وضعیت درگیری و ورود به چشم انداز جدید را فراهم می کند.

العالم - فلسطین اشغالی

اسحاق هرتسوگ، رئیس رژیم صهیونیستی تاکید کرد که عادی سازی کامل میان این رژیم و عربستان، فرصت خروج خاورمیانه از وضعیت درگیری و ورود به چشم انداز جدید را فراهم می کند.

به گزارش روسیا الیوم، وی در نشستی در داووس گفت که گزینه عادی سازی کامل با عربستان، کلیدی برای توانایی خروج از جنگ به سوی چشم انداز جدید است، منطقه هنوز حساس و شکننده است و این امر زمان می برد اما معتقدم فرصتی برای حرکت رو به جلو به سمت آینده ای بهتر برای منطقه وجود دارد.

رئیس رژیم صهیونیستی افزود که همه طرف ها را به بررسی گزینه عادی سازی با عربستان تشویق می کنم، معتقدم عادی سازی یک نقطه عطف خواهد بود و گام های شجاعانه کشورهای دیگر همانند مصر، اردن، امارات، مراکش و بحرین را دنبال خواهد کرد.

پیش از این آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا گفته بود در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، مساله ازسرگیری مذاکرات عادی سازی با رژیم صهیونیستی را بررسی کرده است.

خالد الفالح، وزیر سرمایه گذاری عربستان نیز تاکید کرده بود که عربستان اصرار دارد که حل درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی باید بخشی از عادی سازی گسترده تر در خاورمیانه باشد.

میدل ایست

پربیننده ترین خبرها