انتقاد عضو ارشد حماس از اظهارات سفیر عربستان

انتقاد عضو ارشد حماس از اظهارات سفیر عربستان
جمعه 29 دی 1402 - 02:11

سامی ابو زهری از رهبران جنبش حماس پنجشنبه شب از اظهارات سفیر عربستان سعودی در آمریکا مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی پس از آتش‌بس در غزه انتقاد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سامی ابو زهری گفت: فشار طرف‌های عربی برای توقف جنگ در غزه خوب است اما مایه تاسف است که روابط با (رژیم) اسرائیل سنگ‌بنای هر تحرکی در منطقه است.

وی افزود: غزه با سکوت رسمی کشورهای عربی شوکه و غافلگیر شد پس بار دیگر با عادی‌سازی روابط با رژیمی که این منطقه را ویران کرده و زنان و کودکان آن را به قتل رسانده است، غزه را آزرده و غمگین نکنید.

پیش تر سفیر عربستان سعودی در واشنگتن در اجلاس داووس سوئیس گفته بود که قبل از آتش‌بس در غزه هیچ رابطه‌ای با (رژیم) اسرائیل وجود ندارد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

پربیننده ترین خبرها