عملیات طوفان الاقصی؛

لحظه به لحظه با یکصد و ششمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با یکصد و ششمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
شنبه 30 دی 1402 - 07:42

جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و کشتار غیرنظامیان در حالی امروز (شنبه) وارد یکصدو ششمین روز خود شده است که آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته (آغاز عملیات طوفان الاقصی) ۱۵۱ نفر از کارکنان این سازمان در حملات ارتش صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته(15 مهر ماه/ آغاز عملیات طوفان الاقصی) ۱۵۱ نفر از کارکنان این سازمان در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

آنروا همچنین خاطرنشان کرد که عملیات امدادرسانی در نوار غزه به سبب قطعی شبکه‌های ارتباطی (اینترنت) با سختی و دشواری مواجه است.

در همین حال شب گذشته شماری از اسرائیلی‌ها بار دیگر مقابل خانه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، با برپایی تظاهرات خواستار اقدام جدی برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه شدند.

در همین حال وزارت بهداشت غزه دیروز جمعه با اعلام آخرین آمار تلفات جنگ غزه خاطرنشان کرد، شمار قربانیان حمله رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۴۷۶۲ شهید و زخمی ها به ۶۲۱۰۸ نفر از ۷ اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) تا امروز رسیده است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.


گزارش لحظه‌به‌لحظه العالم از یکصد و ششمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

22:15 | واکنش سوریه به حمله رژیم صهیونیستی به دمشق

وزارت خارجه سوریه در واکنش به حمله هوایی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به دمشق که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای سوری و 4 تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران شد، خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای توقف جنایات این رژیم و اخلال آن در صلح منطقه ای و بین المللی شد. (جزئیات بیشتر)

21:42 | خشم و نفرت روز افزون یمنی‌ها نسبت به آمریکا و رژیم صهیونیستی

فیلم

21:36 | چرایی هار شدن رژیم اسرائیل و حمله به مستشاران نظامی در سوریه!

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای از شهادت 5 مستشار ایرانی و شماری از نیروهای سوریه در تجاوز صبح امروز صهیونیست ها به ساختمانی در دمشق خبر داد. (جزئیات بیشتر)

21:23 | تصاویر ۵ مستشار سپاه پاسداران در سوریه که در حمله امروز رژیم‌صهیونیستی به شهادت رسیدند.

21:22 | نظامیان اشغالگر اسرائیلی یک بلوک مسکونی کامل را در منطقه عبسان در شرق خان یونس در جنوب نوار غزه بمب‌گذاری و منفجر کردند

فیلم

21:15 | یک سرباز ذخیره اسرائیلی پس از بازگشت از غزه، دوست خود را در تل آویو کشت

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که یک سرباز ذخیره اسرائیلی که از درگیری‌ها در غزه بازگشته بود، دوست خود را در تل آویو به قتل رساند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند یک سرباز ذخیره که از درگیری‌ها در غزه بازگشته بود به سمت دوست خود تیراندازی کرد و او را در تل آویو کشت.

19:34 | اصابت 40 موشک به پایگاه آمریکایی عین الاسد

برخی منابع عراقی اعلام کردند که 40 موشک به پایگاه عین الاسد شلیک شده است.

در نتیجه حمله به پایگاه عین الاسد، تلفاتی به نظامیان آمریکایی وارد شده است.

19:03 | گزارش العالم از دوازدهمین کنفرانس«غزه سمبل مقاومت» در تهران برگزار شد

دوازدهمین کنفرانس بین المللی غزه سمبل مقاومت همزمان با تداوم جنایات رژیم صهیونیستی از زمان عملیات طوفان الاقصی علیه غزه، در تهران برگزار شد. (جزئیات بیشتر)

18:55 | شمار شهدای جنایت امروز رژیم صهیونیستی در دمشق به 5 نفر رسید

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت پاسدار مدافع حرم «محمد امین صمدی» از مجروحان جنایت تروریستی صهیونیستی امروز در دمشق خبر داد.

18:23 | اسرائیلی‌های مقیم خارج تمایلی به بازگشت ندارند

شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل نتایج یک نظرسنجی درباره مخالفت شدید اسرائیلی‌های مقیم خارج با بازگشت به فلسطین اشغالی بویژه بعد از عملیات طوفان الاقصی را حیرت انگیز توصیف کرد. (جزئیات بیشتر)

17:41 | بازی نخ نمای آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان غزه

کانال 13 رژیم صهیونیستی ضمن تایید اختلافات بین کابینه نتانیاهو و دولت آمریکا، از برقراری دو تماس تلفنی بین مقامات دو طرف درباره تحولات اخیر و ملاحظات طرف آمریکایی در خصوص شمار جانباختگان غیرنظامی غزه خبر داد. (جزئیات بیشتر)

17:35 | حماس حمله رژیم صهیونیستی به مستشاران ایرانی در دمشق را محکوم کرد

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با انتشار بیانیه ای حمله رژیم صهیونیستی به مستشاران نظامی ایرانی در دمشق را محکوم و آن را جنایتی شنیع عنوان کرد. (جزئیات بیشتر)

17:34 | خط و نشان حزب الله لبنان برای رژیم صهیونیستی درصورت خطای گسترش جنگ

معاون دبیرکل حزب‌ الله لبنان: درصورتی که رژیم صهیونیستی تصمیم به گسترش جنگ بگیرد، پاسخ آن را با یک سیلی بزرگ و یک اقدام قوی دریافت خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

17:22 | منابع فلسطینی از زخمی شدن یک سرباز اسرائیلی در درگیری با نیروهای مقاومت در روستای عزون در شرق قلقیلیه در کرانه باختری خبر دادند.

17:20 | گروهان های قدس با موشک تاندوم، یک تانک مرکاوای اسرائیلی را در شمال اردوگاه النصیرات در غزه هدف قرار داد.

17:18 | آثار ویرانی بجا مانده از جنایت صهیونیست ها در بازار قدیمی الفراس غزه

فیلم

16:16 | آوارگی یک میلیون زن در نوار غزه

سازمان ملل اعلام کرد که یک میلیون زن و دختر در پی حمله رژیم اشغالگر به نوار غزه آواره شده‌اند.

16:13 | درگیری شدید گروهان‌های قدس و دشمن صهیونیستی

گروهان‌های قدس با نیروهای رژیم اشغالگر در اردوگاه‌های المغازی و البریج در مرکز غزه درگیر شدند.

16:10 | بمباران مرکز غزه توسط صهیونیست‌ها

جنگنده‌های اسرائیلی دیرالبلح در مرکز غزه ر ا بمباران کردند.

15:53 | گزارش العالم از آخرین اخبار ترور رژیم صهیونیستی در دمشق

اقدام تروریستی و حمله هوایی رژیم صهیونیستی به دمشق، به شهادت 4 مستشار ایرانی از جمله تعدادی از نیروهای سوری منجر شد.

15:34 | تصاویری از هدف قرار دادن نیروهای اشغالگر اسرائیلی در پایگاه الجعبری در شرق جبالیا در شمال نوار غزه توسط مجاهدان گردان‌های قسام

فیلم

14:30 | حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به یک خودرو در جنوب لبنان

1

13:53 | بیانیه سپاه پاسداران در پی حمله رژیم صهیونیستی به دمشق

- بار دیگر رژیم ددمنش و جنایتکار صهیونیستی اقدام به تجاوز به شهر دمشق پایتخت کشور سوریه نمود و طی حمله هوایی جنگنده‌های رژیم متجاوز و غاصب تعدادی از نیروهای سوری و ۴ تن از مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

13:32 | گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که در شرق جبالیا در شمال نوار غزه از فاصله صفر وارد درگیری‌های شدیدی با نظامیان اشغالگر اسرائیلی شدند.

13:01 | ساختمان هدف قرار گرفته در المزه دمشق

1

12:57 | در حمله امروز رژیم صهیونیستی به منطقه المزه دمشق، دو مستشار ایرانی به شهادت رسیدند.

12:44 | حزب الله لبنان اعلام کرد نیروهای اشغالگر صهیونیستی را در اطراف قلعه هونین در شمال فلسطین اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده و تلفاتی قطعی به دشمن وارد کرده است.

12:38 | وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در 24 ساعت گذشته 14 کشتار دیگر را در این باریکه مرتکب شده که طی آن 165 نفر شهید و 280 نفر هم مجروح شدند.

این وزارتخانه تاکید کرد که بدین گونه شمار شهدای غزه از آغاز جنگ به 24927 نفر و شمار مجروحان نیز به 62388 نفر افزایش یافته است.

12:32 | یک شهید و سه زخمی نتیجه حمله امروز رژیم صهیونیستی به دمشق

عصام الامین رئیس بیمارستان المواساه دمشق: در پی حمله رژیم صهیونیستی به یک ساختمان مسکونی در محله المزه-فیلات در غرب دمشق پیکر یک شهید و سه زخمی از جمله یک زن به این بیمارستان منتقل شده است.

12:24 | نمایی دیگر از محله المزه در دمشق که مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته است

1

12:15 | جهاد اسلامی فلسطین خبر شهادت زیاد نخاله در پی حمله رژیم صهیونیستی به محله المزه دمشق را تکذیب کرد.

11:42 | تصاویری دیگر از محله المزه در دمشق؛ تصاویر منتشر شده از منطقه ای که مورد هدف قرار گرفته نشان دهنده حجم بالای تخریب ناشی از این حمله است.

1

11:33 | ویدیویی دیگر از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به حومه دمشق

1

11:30 | رژیم صهیونیستی دمشق را هدف قرار داد؛ به دنبال شنیده شدن صدای انفجار در غرب دمشق برخی منابع از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به حومه دمشق خبر دادند.

- تلویزیون سوریه: انفجار ساعتی قبل مربوط به حمله به یک ساختمان مسکونی در محله المزه در دمشق بوده

1

10:29 | وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که یک شهروند این کشور، «توفیق حافظ عجاق» ۱۷ ساله در کرانه باختری توسط اسرائیل کشته شد.

10:26 | تلویزیون "کان" رژیم صهیونیستی گزارش داد: عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی طرحی را برای مرحله پس از جنگ در نوار غزه تدوین کرده‌اند که مهم‌ترین بند آن، ازسرگیری روند عادی‌سازی میان این کشورها و تل‌آویو است.(جزئیات خبر)

10:06 | به دنبال انتشار ویدیوهایی درباره استقرار خودروهای زرهی اسرائیل در قبرستان‌های شهر خان‌یونس در جنوب نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی نبش قبر و خارج کردن اجساد از قبرها را تایید کرد.(جزئیات خبر)

09:40 | صندوق کودکان سازمان ملل متحد «یونیسف» اعلام کرد که از آغاز جنگ در غزه نزدیک به 20 هزار نوزاد فلسطینی در این باریکه متولد شدند.

09:29 | تظاهرات مردم بحرین در حمایت از غزه و محکومیت حملات آمریکا و انگلیس به یمن

1

09:01 | فعالان شبکه های اجتماعی فیلمی از کودک فسطینی منتشر کردند که وی با زبانی کودکانه ضمن بیان شرایط هولناک زندگی در غزه در سایه تجاوزگری رژیم صهیونیستی از جهان درخواست کمک می کند. (جزئیات خبر)

1

08:54 | زندگی در غزه جریان دارد؛ مراسم ازدواج دو جوان فلسطینی در اردوگاه آوارگان جشن گرفته شد.

08:45 | ضربات گردان‌های القسام به نظامیان صهیونیست؛ گردان‌های قسام با انتشار ویدیویی از حملات خمپاره‌ای به نظامیان صهیونیست و همچنین حملات دیگر از جمله درمحله شیخ رضوان شماری از آنان را از پای درآوردند.

1

08:00 | سنتکام : سه موشک آماده پرتاب را در یمن منهدم کردیم

- نیروهای فرماندهی مرکزی آمریکا حدود ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه بعدازظهر ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) به وقت صنعا حملاتی علیه سه موشک ضدکشتی حوثی‌ها که به سمت جنوب دریای سرخ هدفگیری شده و آماده پرتاب بودند، انجام داد.

07:52 | گادی آیزنکوت، عضو کابینه جنگی اسرائیل در اظهاراتی در انتقاد از نحوه پیشبرد جنگ توسط بنیامین نتانیاهو ایده پیروزی کامل بر حماس را غیرواقع‌بینانه و «داستان‌سرایی» توصیف کرده است. آیزنکوت در مصاحبه با کانال 12 تلویزیون اسرائیل همانند «ایهود باراک»، نخست‌وزیر اسبق رژیم خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در فلسطین اشغالی شده است. او در این مصاحبه گفت: «هر کسی که از شکست کامل [حماس] صحبت می‌کند حقیقت را نمی‌گوید. به همین دلیل است که ما نباید داستان‌سرایی کنیم..... امروز اوضاع در غزه به گونه‌ای است که اهداف جنگی‌مان هنوز محقق نشده‌اند.»

07:43 | تصاویری از لحظه اصابت موشک ضد کشتی نیروهای انصارالله یمن به کشتی ZOGRAFIA

1

07:38 | آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه در هفتم اکتبر گذشته 151 نفر از کارکنان این سازمان در حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. آنروا بیان کرد که عملیات امدادرسانی در نوار غزه به سبب قطعی شبکه‌های ارتباطی با سختی و دشواری مواجه است.

07:36 | منابع پزشکی اعلام کردند توفیق حافظ حجازی نوجوان 17 ساله فلسطینی در شرق رام الله در کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به شهادت رسیده است.

07:32 | ویدیویی از تجمع شبانه خانواده‌های اسرا صهیونیست در نزدیکی محل اقامت نتانیاهو

1

07:28 | رسانه‌های جریان سلطه غرب، چگونه با دستکاری در زبان، از جنایات اسرائیل قبح زدایی می کنند؟

- بررسی استاندارد دوگانه رسانه های غربی در برخورد با فلسطینیان!

- وقتی از دختربچه سه ساله فلسطینی با عنوان "زن جوان" یاد می شود و از سربازان زن ارتش با عنوان "دختران"!

- غرب از هیچ تلاشی برای حمایت از جنایت های اسرائیل فروگذاری نکرده و حتی رسانه های آنها نیز در پیشبرد اهداف غرب حیثیت و اعتبار خود را به باد داده اند.

1

07:15 |بمباران شدید منطقه بطن السمین در جنوب شهر خان یونس
بمباران07:06 | عقب‌نشینی مک دونالد از حمایت رژیم صهیونیستی

مک دونالد به قدری از تحریم مراکز غذایی خود آزرده شد که بیانیه‌ای صادر کرد و گفت از هیچ طرفی در جنگ غزه حمایت مالی و غیرمالی نمی‌کند.

بعضی ها فکر می کردند طرح تحریم کالاهای اسرائیلی ثمره خاصی ندارد همچنین جنبش های تحریم کالای اسرائیلی مثلbds را طرح ناموفقی می دانستند اما طوفان الاقصی و شناختن چهره واقعی صهیونیسم ها نشان داد کمپانی های اقتصادی فهمیدند هرگونه وابستگی و حمایت از این رژیم کودک‌کش تبعات منفی برای آنها دارد.

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها