بلومبرگ: حملات به یمن توان انصارالله برای عملیات را تضعیف نکرده است

بلومبرگ: حملات به یمن توان انصارالله برای عملیات را تضعیف نکرده است
شنبه 30 دی 1402 - 09:03

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ اذعان کرد که حملات آمریکا و انگلیس به یمن توانایی انصارالله برای عملیات در دریای سرخ را تضعیف نکرده است.

العالم ـ آمریکا

این وبگاه خبری آمریکایی در گزارشی ضمن اذعان به عدم تضعیف توانایی‌های انصارالله یمن در دریای سرخ در نتیجه حملات آمریکا و انگلیس نوشته این دو کشور غربی در حال بررسی راهکارهایی برای تشدید حملات خود هستند.

وبگاه بلومبرگ در گزارش خود به نقل از منابع آگاه نوشت: آمریکا و انگلیس در حال بررسی راه‌هایی برای تشدید عملیات‌های خود علیه یمنی‌ها بدون احتمال تحریک به جنگ گسترده‌تر هستند.

این رسانه آمریکایی نوشته تمرکز تلاش‌های آمریکا و انگلیس را جلوگیری از رسیدن کمک‌های ایران و انجام حملات تهاجمی‌تر در یمن تشکیل می‌دهد.

بلومبرگ خاطرنشان کرده عملیات‌های یمنی‌ها در دریای سرخ نرخ بیمه کشتی‌ها را افزایش داده و شناورها را مجبور به تردد از مسیرهای طولانی‌تر و پرهزینه‌تر از طریق جنوب قاره آفریقا برای عدم عبور از دریای سرخ کرده است.

نگرانی آمریکا و انگلیس این است که روی آوردن به عملیات‌های تهاجمی‌تر ممکن است به درگیری مستقیم میان ایران و آمریکا منجر شده و باعث ایجاد تقابل‌هایی در منطقه شده که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال اجتناب از آنها است.

بلومبرگ نوشته با وجود این، انجام این رایزنی‌ها از این درک نشآت می‌گیرد که مجموعه حملات آمریکا و انگلیس در یمن تا به حال موفقیتی در مهار این گروه یا تضعیف توانایی آن برای انجام عملیات در دریای سرخ نداشته است. در واقع، یمنی‌ها وعده داده‌اند که حملاتشان را تشدید خواهند کرد.

به گزارش فارس، افراد مطلع که خواسته‌اند نامشان فاش نشود مدعی شده‌اند که آمریکا و انگلیس در جستجوهای راه‌هایی برای جلوگیری از ارسال دریایی کمک توسط ایران برای انصارالله هستند. بلومبرگ: حملات به یمن توانایی انصارالله برای عملیات را تضعیف نکرده است.

پربیننده ترین خبرها