وزیر دادگستری فلسطین خواستار پیوستن کشورها به دعوی علیه اشغالگران درلاهه شد

يکشنبه 1 بهمن 1402 - 23:29

وزیر دادگستری فلسطین از همه کشورهای جهان از جمله کشورهای عربی خواست در شکایت علیه اشغالگران در دیوان بین‌المللی دادگستری ورود کنند و به آفریقای جنوبی بپیوندند. رمزی رباح، دیوان را جبهه‌ای برای رویارویی با رژیم صهیونیستی و آمریکا دانست.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، فلسطینی‌ها در حال انتظار تصمیم دادگاه بین‌المللی، به سر می‌برند و این انتظار به معنای این نیست که تصمیم به نفع آنها خواهد بود، بلکه بدین معناست که منتظر اعلام رای هستند.

وزیر دادگستری و کارشناسان حقوق بین الملل با حضور تعدادی از شخصیت‌های فلسطینی در مقر سازمان آزادیبخش فلسطین در شهر البیره، ابعاد مهم شکایت دولت آفریقای جنوبی در دادگاه بین‌المللی دادگستری را مورد تاکید قرار دادند و تاکید کردند آنچه در غزه می‌گذرد، جنایت نسل‌کشی از سوی اشغالگران علیه فلسطینی‌ها است.

رمزی رباح، یکی از اعضای کمیته اجرایی ساف گفت: « مراجعه به دادگاه بین المللی یکی از جبهه‌های مقابله با اشغالگران، حمایت آمریکا از جنایتگری رژیم اسراییل، نژادپرستان و جنایتکاران است که مرتکب هرگونه اعمال شنیع و وحشتناک و نیز نسل‌کشی علیه مردم فلسطین می شوند.»

قرار است در روزهای آینده رای دادگاه بین المللی در خصوص این دعوی صادر شود و بسیاری پیوستن کشورهایی غیر از آفریقای جنوبی به آن را ضروری می دانند، به ویژه اینکه قانون دادگاه به هر کشوری که عضو مجمع عمومی و نیز عضو سازمان ملل متحد باشد، برای پیوستن به این دعوی اجازه می دهد. این امر علت عدم الحاق تشکیلات خودگردان فلسطین به آفریقای جنوبی را آشکار می نماید چراکه فلسطین فقط عضو ناظر در مجمع عمومی است.

محمد فهاد الشلالده وزیر دادگستری فلسطین گفت: « از کشورهای جهان به ویژه کشورهای عربی و اسلامی، کشورهای حامی اصول و قواعد حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه بین المللی و قوه قضاییه بین المللی به نمایندگی از دیوان بین المللی دادگستری می خواهیم در پرونده‌ای که دولت آفریقای جنوبی مطرح کرده است، ورود کنند و به این پرونده با شواهد و مدارک بپیوندند.»

بسیاری از ناظران بر این باورند که صرف طرح دعوی قضایی علیه اشغالگران به اتهام نسل کشی، شکست دیپلماتیک این رژیم در جنگ علیه غزه است.

پربیننده ترین خبرها