یک نامزد دیگر حزب جمهوریخواه به نفع ترامپ کناره گیری کرد

یک نامزد دیگر حزب جمهوریخواه به نفع ترامپ کناره گیری کرد
دوشنبه 2 بهمن 1402 - 10:01

فرماندار ایالت فلوریدا ران دی‌سانتیس که بخت نسبتا زیادی برای نامزدی حزب جمهوریخواه داشت به نفع دونالد ترامپ از انتخابات درون حزبی کناره گیری کرد.

العالم - آمریکا

در یک رویداد مهم در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان، فرماندار ایالت فلوریدا ران دی‌سانتیس که از او به عنوان بحت اول نامزدی این حزب بعد از دونالد ترامپ یاد می‌شد از انتخابات کناره گیری کرد.

دسانتیس با انتشار یک ویدئو کناره گیری خود را به نفع دونالد ترامپ اعلام کرد. وی درباره علت کنار رفتن خود از رقابتهای انتخاباتی گفته که "مسیر روشنی برای پیروزی نهایی در نامزدی رسمی برای حزب جمهوریخواه نداشته است.."

به گزارش فارس،‌ کناره گیری او از انتخابات، نیکی هیلی فرماندار سابق ایالت کارولینای جنوبی را به تنها رقیب دونالد ترامپ در انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان تبدیل می‌کند.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ به‌رغم مواجه بودن با اتهامات جنایی، در اولین رقابت انتخاباتی جمهوری‌خواهان در ایالت آیووا توانست به یک پیروزی قاطع دست یابد.

پیروزی قاطع ترامپ در آیووا باعث شد ویوک راماسوامی دیگر نامزد جمهوریخواه نیز به نفع وی از ادامه انتخابات منصرف شود.

راماسوامی که در انتخابات آیووا حدود هشت درصد آرا را کسب کرد، گفت که «باید اذعان کنم که آن شگفتی را که می‌خواستیم امشب (در آیووا) بدست بیاوریم، حاصل نکردیم».

در این انتخابات دی‌سانتیس ۴۵ ساله در جایگاه دوم قرار گرفت و نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل نیکی هیلی ۵۱ ساله را پشت سر گذاشت.

به نوشته رویترز، عملکرد ترامپ در این انتخابات مقدماتی نشان‌دهنده محبوبیتش در بین رای‌دهندگان جمهوری‌خواه با وجود دو استیضاح، نقشش در حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره و ۹۱ اتهام جنایی به دلیل تلاش برای سرنگونی نتیجه انتخابات ۲۰۲۰، نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده بعد از خروج از کاخ سفید و جعل سوابق مربوط به پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها