هجوم خانواده اسرای اسرائیلی به پارلمان رژیم صهیونیستی + فیلم

سه شنبه 3 بهمن 1402 - 13:51

خانواده اسرای اسرائیلی در تلاش برای تصویب فوری طرح مبادله اسرا به جلسه کمیسیون مالی پارلمان (کنست) رژیم صهیونیستی هجوم بردند. این در حالی است که صهیونیست ها بر سر کناره گیری نتانیاهو به اجماع رسیده اند. کما اینکه وی را به اداره جنگ بر اساس اهداف و انگیزه های شخصی سیاسی خود متهم کرده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

تجاوزگری های مستمر رژیم صهیونیستی به غزه و تنش ها و اختلافات داخلی ناشی از سوء مدیریت جنگ و نحوه برخورد با موضوع اسرای اسرائیلی، در واقع پایان زندگی سیاسی نتانیاهو را رقم زده است.

اسرائیلی ها درباره ضرورت کناره گیری نتانیاهو از قدرت به اجماع دست یافته اند اما سئوال این است که آیا در حین جنگ این اتفاق باید رخ دهد یا بعد از آن.

خانواده های اسرائیلی در تلاش برای تصویب فوری طرح مبادله اسرا این بار به جلسه کمیسیون مالی پارلمان رژیم اشغالگر یورش بردند. آنها پلاکاردهایی با خود داشتند که روی آنها نوشته شده بود "حق ندارید اینجا بنشینید در حالی که آنها در آنجا می میرند". آنها از اعضای پارلمان خواستند برای آزادی فرزندانشان تلاش کنند.

پلیس رژیم صهیونیستی هم ادعا کرده است که معترضان را پس از آنکه موفق شدند خیابان های منتهی به ساختمان پارلمان را مسدود کنند، ار محل دور کرده است.

نتانیاهو هر از گاهی ادعا می کند که پس از کسب "مجوز مردمی"، عملیات نظامی در غزه را ادامه می دهد و اعتراض های خانواده های اسرا تا کنون نتوانسته است بر مواضع وی تأثیر بگذارد. این امر تحلیلگران سیاسی را به این باور رسانده است که وی جنگ را بر اساس اهداف و انگیزه های سیاسی شخصی خود مدیریت می کند.

یکی از وزرا در شورای جنگ، نتانیاهو را متهم به دروغگویی درباره اهداف ارتش رژیم اشغالگر در غزه کرده و وی را مسئول اصلی شکست این رژیم در 7 اکتبر کرده و خواستار برگزاری انتخابات جدید شده است، چون دیگر "اعتمادی" به سران کنونی این رژیم وجود ندارد.

گفتنی است نتانیاهو به طور علنی از فشارهای آمریکا برای «ایجاد کشور مستقل فلسطین» سرپیچی می کند و بر ادامه جنگ اصرار می ورزد و این نقطه شروع اختلافات تازه دیگری با آمریکاست؛ جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید به این اختلافات اذعان کرده و گفته است که رژیم صهیونیستی، بدون تأسیس «کشور فلسطین»، نمی تواند از چالش های امنیتی عبور کند.

پربیننده ترین خبرها