رایزنی امیرعبداللهیان و همتای الجزایری در نیویورک

رایزنی امیرعبداللهیان و همتای الجزایری در نیویورک
سه شنبه 3 بهمن 1402 - 21:09

وزیر امور خارجه ایران حسین امیرعبداللهیان امشب و در ادامه رایزنی‌هایش در نیویورک با همتای الجزایری دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم - ایران

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه رایزنی‌ها درباره اوضاع جاری در غزه و به منظور شرکت در نشست شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه در نیویورک حضور دارد، امشب (سه‌شنبه) سوم بهمن ماه به وقت تهران با همتای الجزایری «احمد عطاف» دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نظر می‌رسد روابط دوجانبه و اوضاع جاری در غزه محور اصلی این گفت‌وگوهاست. امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه نیز در این دیدار حضور داشتند.

۲۷ مهر ماه نیز امیرعبداللهیان با همتای الجزایری درباره روابط دوجانبه و تحولات در غزه تلفنی گفت‌وگو کرده بود. احمد عطاف ۱۷ تیر ماه سالجاری در سفرش به تهران و در دیدار با همتای ایرانی درباره موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های مختلف به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این در شبکه اجتماعی ایکس در این باره نوشته بود: به منظور شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با دعوت از وزرای امور خارجه در موضوع فلسطین و ذیل عنوان صلح و‌ امنیت بین‌المللی تشکیل می‌شود، به نیویورک سفر کردم. دیدار با برخی از همتایانم و مقامات بین‌المللی در دستورکار قرار دارد. شهادت بیش از ۲۵ هزار نفر از فلسطینی‌ها، مجروحیت ده‌ها هزار نفر و آوارگی صدها هزار نفر در غزه و‌ کرانه و گسترش بی‌ثباتی در منطقه، نتیجه نسل‌کشی رژیم اسرائیل و حامیانش است.

امیرعبداللهیان در مدت حضورش در نیویورک با وزرای خارجه روسیه و لبنان و همچنین گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرده بود. سخنرانی در جلسه شورای امنیت درباره خاورمیانه و ملاقات با برخی همتایان و مقام‌های سازمان ملل از دیگر برنامه‌های امیرعبداللهیان در سفر به نیویورک است.

پربیننده ترین خبرها