حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های مقاومت در غرب عراق/ 2 نیروی الحشد الشعبی به شهادت رسیدند + فیلم

چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 01:08

جنگنده‌های آمریکایی بامداد چهارشنبه به چند پایگاه الحشد الشعبی در شهرهای «جرف النصر» و «القائم» در استان‌های بابل و الانبار در غرب عراق حمله کردند.

العالم - عراق

منابع محلی بامداد چهارشنبه از شنیده‌شدن صدای چندین انفجار در مناطقی در غرب عراق خبر دادند.

رسانه عراقی «صابرین‌نیوز» بامداد چهارشنبه از حمله جنگنده‌های آمریکایی به منطقه جرف‌النصر در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی بغداد واقع در استان بابل خبر داد.

برخی منابع گزارش دادند که صدای حداقل ۵ انفجار مهیب در پی حمله هوایی به جرف‌النصر به گوش رسیده است.

یک خبرنگار صهیونیست خبرگزاری «رویترز» نیز مدعی شد که در این حملات، مواضع برخی از گروه‌های مقاومت عراقی هدف قرار داده شده است.

برخی منابع غیررسمی می‌گویند که احتمالاً دانشکده نظامی در جرف‌النصر و منطقه‌ای نزدیک گذرگاه «طریبیل» در مرز عراق-اردن هدف حملات قرار گرفته‌اند.

یک مقام نظامی آمریکایی بامداد چهارشنبه به شبکه «الجزیره» گفت که نیروهای این کشور هم‌اکنون مشغول انجام حملاتی به پایگاه‌های نظامی در غرب عراق هستند.

الجزیره به نقل از این مقام آمریکایی گزارش داد که حملات به کتائب حزب‌الله عراق در واکنش به عملیات‌های اخیر علیه پایگاه‌های این کشور انجام شده است.

اداره درمان استان بابل نیز گفت که چندین آمبولانس به سمت محل حملات در جرف‌النصر اعزام شده و بخش اورژانس بیمارستان‌ها نیز در حالت آماده‌باش هستند.

در ادامه رسانه‌های عراقی گزارش دادند که بخشی از شهر «القائم» واقع در غرب این کشور نیز هدف حملات تجاوزکارانه آمریکایی‌ها قرار گرفته است.

صابرین‌نیوز گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی در حملات جداگانه‌ای به استان‌های بابل و الانبار، پایگاه‌های الحشد الشعبی وابسته به دفتر نخست‌وزیری عراق را هدف قرار دادند.

دقایقی بعد این رسانه عراقی نوشت که بر اساس گزارش‌های اولیه، دو رزمنده الحشد الشعبی در حملات آمریکا به شهر القائم، به شهادت رسیده‌اند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند این حملات را در واکنش به زخمی‌شدن تعدادی از نیروهای این کشور بر اثر حملات موشکی بالستیک به پایگاه عین‌الاسد انجام دادند.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز طی بیانیه‌ای مدعی شد: «ایالات متحده در پاسخ به هدف قرار دادن سربازان آمریکایی حملات جدیدی را در عراق انجام داد».

پربیننده ترین خبرها