عملیات طوفان الاقصی؛

لحظه به لحظه با یکصد و دهمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری/ افزایش شمار زخمی های نظامیان صهیونیست به 6 هزار نفر

لحظه به لحظه با یکصد و دهمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری/ افزایش شمار زخمی های نظامیان صهیونیست به 6 هزار نفر
چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 08:09

یکصد و دهمین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری در حالی امروز (چهارشنبه) آغاز شده است که به دنبال شوک رژیم صهیونیستی از کشته شدن 24 نظامی اسراییلی طی روز دوشنبه در جنوب نوار غزه، رسانه های این رژیم آمار جدیدی از تلفات دو برابری نسبت به آمار رسمی اعلام شده از سوی مقامات صهیونیست منتشر کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند طبق اعلام بیمارستان‌های اسرائیلی، 6000 نظامی صهیونیست در نوار غزه زخمی شده اند که این آمار بیش از دو برابر آمارهای اعلام شده ارتش صهیونیستی است.

این رسانه‌ها تاکید کردند ارتش پس از پایان فاجعه روز دوشنبه در اردوگاه الغازی، ساختمان‌هایی را که نظامیان اسرائیلی در داخل آن کشته شدند، منفجر کردند.

رسانه های صهیونیستی دیروز (سه‌ شنبه) از کشته شدن 24 افسر و سرباز این رژیم طی یک روز (دوشنبه) در درگیری‌های مرکز غزه و افزایش تعداد تلفات ارتش به 556 نفر خبر دادند. 221 نفر از این تلفات مربوط به زمان آغاز تهاجم زمینی به باریکه غزه است.

رادیو ارتش اشغالگر درباره جزئیات کشته شدن این نظامیان گفت که نیروهای مقاومت فلسطین چندین آر.پی.جی. به سمت ساختمانی که نظامیان ارتش اسراییل در آن بودند، شلیک کردند.

گفتنی است نظامیان صهیونیست‌ روز دوشنبه (دوم بهمن) برای تخریب ساختمان در آن جا حضور داشتند و مواد منفجره در آن کار گذاشته بودند که در تله انفجاری افتادند و با شلیک نیروهای مقاومت، ساختمان بر سر آنها فرو ریخت.

در همین حال به دنبال تداوم حملات رژیم صهیونیستی و بمباران مناطق مختلف غزه، وزارت بهداشت غزه از افزایش آمار قربانیان حملات این رژیم به غزه از 7 اکتبر به 25490 شهید و 63354 مجروح رسیده است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه العالم از یکصد و دهمین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

21:49 | تظاهرات گسترده در پایتخت دانمارک، کپنهاگ؛ حمایت از غزه

fgh

21:42 | دیوان بین‌المللی دادگستری: روز جمعه آینده درخصوص شکایت آفریقای جنوبی علیه "اسرائیل" به اتهام نسل کشی حکم صادر خواهیم کرد.

20:56 | منابع پزشکی فلسطینی گفتند که از صبح امروز تاکنون 30 شهید و 50 مجروح به بیمارستان ناصر در خانیونس انتقال یافته اند.

19:53 | حزب الله از حمله موشکی به پایگاه السماقه در مزارع اشغالی شبعا خبر داد.

19:52 | رجب طیب اردوغان: ترکیه و ایران مساله فلسطین را برای خود مهم می دانند. ما بر اهمیت پایان تجاوز اسرائیلی به غزه و حمایت از مساله فلسطین تاکید کردیم. فلسطین قضیه مرکزی و اساسی ایران و ترکیه است.

19:51 | گردان های القسام: گروهی متشکل از بالغ بر ۱۵ نظامی صهیونیست را که داخل خانه ای در غرب خانیونس مخفی شده بودند، با خمپاره TBG هدف قرار دادیم.

19:51 | گردان های القسام: ۴ تانک صهیونیستی از نوع مرکاوا را با خمپاره های الیاسین ۱۰۵ در غرب شهر خانیونس واقع در جنوب باریکه غزه، هدف قرار دادیم.

19:47 | ۱۴ شهید و ده ها مجروح بر اثر بمباران مرکز آموزشی وابسته به آنروا در غرب خانیونس

18:08 | وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد که اگر حزب الله عقب نشینی نکند، لبنان بهای آن را خواهد پرداخت و اسرائیل هرگز در زمینه اقدام علیه ایران و وکلایش تردید نخواهد کرد.

18:07 | یک شبکه استرالیایی، گوینده عرب خود را به علت انتقاد از جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه اخراج کرد.

18:05 | بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت که هر مکانی که به گفته وی، تروریستها در آن باشند، برای ما هدف خواهد بود و عملیات‌های بیشتری انجام خواهد شد و بازگرداندن زنده ربوده شدگان بسیار مهم است و تناقضی با ماموریت ما برای نابودی حماس ندارد.

18:03 | گلوله باران محله التنور در رفح در جنوب نوار غزه توسط دشمن صهیونیستی به شهادت و مجروحیت تعدادی فلسطینی انجامید.

17:42 | نیروهای صهیونیست با حمله به روستای نحالین در غرب بیت لحم روی پشت بام خانه های مردم مستقر شدند.

17:42 | مدیر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی: 660 حمله به موسسات بهداشتی در غزه انجام شده که نیمی از آن در شمال این باریکه بوده است.

16:53 | یک منبع نظامی یمنی از حمله انصارالله یمن به یک کشتی نزدیک باب المندب خبر داد.

16:51 | ارتش صهیونیستی تعداد افسران و سربازان زخمی خود از ابتدای جنگ تاکنون را 2710 نفر اعلام کرد. تعداد افسران و سربازان زخمی اسرائیلی از زمان آغاز حمله زمینی به غزه نیز به 1250 نفر افزایش یافته است. 406 افسر و سرباز هنوز به علت جراحت ناشی از نبردهای غزه تحت درمان هستند که وضع 40 نفر از آنان وخیم است.

16:51 | گلوله باران توپخانه ای مدرسه آنروا در غرب خانیونس در جنوب نوار غزه باعث آتش سوزی بزرگی شد و همزمان گلوله باران مرکز آوارگان در این منطقه به شهادت و زخمی شدن تعدادی از آوارگان فلسطینی انجامید.

14:21| ویدیویی از لحظه حمله توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌های فلسطینیان در شمال غزه

بلا

13:54 | ویدیوی عملیات ترکیبی قسام که به کشته شدن 24 نظامی صهیونیست در اردوگاه المغازی منجر شد

lyhcd

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در عملیات ترکیبی روز دوشنبه (2 بهمن ماه) علیه نیروهای اشغالگر اسرائیلی در داخل دو ساختمان در شرق اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه 24 نظامی این رژیم را از پا درآورد.

12:58 | فایننشال تایمز: درخواست آمریکا از چین برای جلب همکاری ایران

واشنگتن از چین خواسته است تا از نفوذ خود بر ایران استفاده کند تا انصارالله یمن را که به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله می‌کنند مهار کند.

این موضوع در نشست‌های جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و معاونش با مقامات ارشد چینی نیز مطرح شده است.

12:43 | مردگان هم از جنایات اسراییلی ها در امان نیستند( گزارش با زیرنویس فارسی)

جنا

10:37 | شهادت 3 فلسطینی در بمباران یکی از مراکز هلال احمر در خان‌یونس

هلال احمر فلسطین اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی دروازه شمالی یکی از مراکز این سازمان در شهر خان یونس را هدف قرار داده که طی آن سه فلسطینی شهید و 2 نفر دیگر زخمی شدند.

09:43 | وحشت جهنم نبرد با مقاومت فلسطین از دوربین نظامیان صهیونیست

بل

رسانه‌های عبری‌زبان ویدیویی را منتشر کردند که شدت درگیری‌ها میان نظامیان اسراییلی و نیروهای مقاومت در نوار غزه را به تصویر کشیده است.

09:33 | شهادت 50 فلسطینی در ادامه حملات به خان‌یونس

منابع فلسطینی اعلام کردند در حملات ساعات اخیر ارتش صهیونیستی به خان یونس در جنوب نوار غزه، 50 نفر شهید و بیش از 120 نفر هم زخمی شدند.

09:09 | فقط یک بیمارستان اسرائیلی 2642 نظامی زخمی را پذیرفته است!

بیمارستان «سوروکا» در شهر«بئر السبع» در جنوب سرزمین های اشغالی اعلام کرد که روز دوشنبه 7 نظامی زخمی اسرائیلی را پذیرش کرده است که حال دو نفر از آنها وخیم است. این نظامیان در نبردهای جنوب نوار غزه زخمی شده اند.

این بیمارستان تأکید کرد که از ابتدای جنگ غزه در هفتم اکتبر تا کنون 2642 نظامی زخمی را پذیرفته است که 33 نفر از آنها همچنان تحت درمان هستند و حال 11 نفر از آنها نیز وخیم است.

این در حالی است که رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که از ابتدای جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر 2023 تا کنون بیش از 405 نظامی اسرائیلی به شکلی خطرناک زخمی شده اند.

05:53 | کشته شدن 200 نظامی ذخیره ارتش صهیونیستی از آغاز جنگ

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند از آغاز جنگ در غزه 200 نفر از نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه کشته شدند.

08:50 | حامیان اسرائیل در کنگره برای حمایت از جنگ غزه چقدر دریافت کردند؟

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت:

حدود 82 درصد از اعضای کنگره آمریکا که بیشترین حمایت را از اسرائیل در جنگ غزه انجام داده‌اند، (قانونگذارانی که به عنوان حامی اسرائیل طبقه بندی می شوند) در آخرین انتخابات خود به طور متوسط حدود 125,000 دلار دریافت کردند.

08:17 | حماس: جامعه جهانی برای جلوگیری از حملات وحشیانه به بیمارستان‌های غزه اقدام کند

حماس خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای جلوگیری از هدف قرار دادن بیمارستان‌ها در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی شد.

07:55 | افسر سابق اسرائیلی: اسرائیل یک طرح استعماری است

افس

از آغاز، طرح دو دولت از جانب اسرائیل دروغ و فقط برای خرید زمان بود.

اسرائیل همیشه به دنبال جایگزین کردن مردم فلسطین با یهودیان بوده است.

07:50 | رئیس اسبق موساد: این سنوار است که شروط آزادسازی را تعیین می‌کند

موس ما گزینه‌ای نداریم و این یحیی السنوار است که شروط آزادسازی را مشخص می‌کند، اگر اتفاقات پیش‌رو منجر به آزادی اسرا نشود، این اولین شکست تاریخ اسرائیل نام خواهد گرفت!

07:42 | تصاویری از حملات راکتی حزب الله لبنان به پایگاه اسرائیلی «میرون»

می

07:06 | کاخ سفید: روز وحشتناکی برای ارتش اسرائیل بود

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید کشته شدن ۲۴ نظامی اسرائیل در یک روز در غزه را «روزی وحشتناک» برای ارتش اسرائیل توصیف کرد. (جزییات بیشتر)

(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها