گزارش رسانه عبری‌زبان از مرگ‌بارترین سلاح حماس در غزه

گزارش رسانه عبری‌زبان از مرگ‌بارترین سلاح حماس در غزه
چهارشنبه 4 بهمن 1402 - 15:03

جنبش مقاومت حماس از مدل‌های پیشرفته موشک‌اندازهای "آرپی‌جی" استفاده می کند که می‌توانند خودروهای زرهی و ساختمان‌ها را در دو مرحله بشکافند و منهدم کنند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: پیش از انفجار روز دوشنبه گذشته (2 بهمن ماه)‌ که به کشته شدن 21 سرباز اسرائیلی منجر شد، شلیک آرپی‌جی به تانکی اسرائیلی به کشته شدن ۲ سرنشین آن منجر شده بود.
گفتنی است که بر رغم اعلام 21 کشته از سوی رژیم صهیونیستی، گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در عملیات ترکیبی روز دوشنبه (2 بهمن ماه) علیه نیروهای اشغالگر اسرائیلی در داخل دو ساختمان در شرق اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه 24 نظامی این رژیم را از پا درآورد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در ادامه گزارش خود خاطرنشان کرد، تحقیقات اولیه نشان داد انفجار دومی که باعث فروریختن دو ساختمان شد، احتمالاً در نتیجه همان سلاحی بوده است که تا کنون مرگبارترین سلاح علیه نیروهای اسرائیلی در غزه محسوب می‌شود و حماس از این سلاح علیه تانک‌ها، نفربرهای زرهی و ساختمان‌هایی که سربازان در آن مستقر هستند، استفاده می‌کند.

این روزنامه عبری‌زبان در ادامه نوشت: حماس به موشک بومی "یاسین TBG"، که آن را در نوامبر گذشته به خدمت گرفت، می‌بالد. این موشک برای حمله به ساختمان‌ها و استحکامات مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای کلاهک جنگی است که می‌تواند به دیوارها نفوذ و ساختمان‌ها را منفجر کند. برد موثر آن از ۱۰۰ متر فراتر نمی‌رود.

حماس همچنین از آرپی‌جی "اف-۷" ساخت کره‌شمالی و موشک‌های ضد تانک "کورنت" روسیه، که برد آن ۵.۵ کیلومتر است، استفاده می‌کند.

به نوشته الجزیره‌نت، پیشرفته‌ترین سلاح در نوار غزه "آرپی‌جی-۲۹" است که یک موشک‌انداز ضد زرهی خطرناک محسوب می‌شود ولی چون این سلاح به موشک بزرگ و سنگینی نیاز دارد استفاده از آن در جنگ‌های چریکی برای حماس دشوار است.

پربیننده ترین خبرها