واکنش قطر به فایل صوتی منتشرشده از نتانیاهو

واکنش قطر به فایل صوتی منتشرشده از نتانیاهو
پنج‌شنبه 5 بهمن 1402 - 11:21

دولت قطر هشدار داد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی سد راه تلاش‌هایی شده است که برای میانجیگری در جنگ غزه صورت می‌گیرد.

العالم - آسیا

به گزارش «الجزیره» این اظهارات پس از آن‌ مطرح شد که صدای ضبط شده‌ای که گفته می‌شود متعلق به نتانیاهو است و در آن دولت قطر را مسئله‌ساز خوانده، به بیرون درز کرد، مطرح شد.

ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر در شبکه ایکس نوشت: «ما از اظهاراتی که گزارش‌های رسانه‌ای مختلف می‌گویند متعلق به نخست وزیر اسرائیل است و آن‌ها را درباره نقش قطر در میانجی‌گری مطرح کرده، برآشفته شده‌ایم.»

او ادامه داد: «اگر این اظهارات صحت داشته باشد، نخست وزیر اسرائیل تنها به دلایلی که به نظر می‌رسد در خدمت منافع سیاسی اوست به جای آن‌که اولویت آنها با نجات جان‌های بی‌گناه و از جمله جان گروگان‌ها باشد، دارد سد راه فرآیند میانجی‌گری می‌شود و به آن لطمه می‌زند.»

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در بخش خبری خود در روز سه‌شنبه ۳ بهمن، صدای ضبط شده‌ای از جلسه ملاقات با خانواده‌های اسیران را پخش کرد که در آن، بنیامین نتانیاهو قطر را «مسئله‌ساز» می‌خواند.

نتانیاهو در صدای ضبط شده‌ای که گفته می‌شود متعلق به او است، می‌گوید: «تا به حال به این نکته توجه کرده‌اید که من از قطر تشکری نکرده‌ام؟ از قطر تشکر نکردم، چرا؟ چون ماهیت قطر از نظر من با سازمان ملل و سازمان صلیب سرخ تفاوتی ندارد و شیوه‌ای که در پیش گرفته، حتی مسئله‌سازتر نیز هست.»

میدل‌ ایست

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها