خاجی: استمرار تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی علیه سوریه اوضاع منطقه را پیچیده‌تر کرده است

خاجی: استمرار تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی علیه سوریه اوضاع منطقه را پیچیده‌تر کرده است
پنج‌شنبه 5 بهمن 1402 - 14:43

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در دیدار با معاون نماینده سازمان ملل گفت که تحریم‌های یکجانبه علیه مردم سوریه و استمرار تجاوزات رژیم صهیونیستی به مراکز نظامی و ترور مستشاران نظامی ایران در سوریه، باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع منطقه شده است.

العالم - ایران

علی‌اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی امروز (پنجشنبه) پنجم بهمن ماه و در حاشیه برگزاری بیست و یکمین نشست کارشناسان ارشد روند آستانه در پایتخت قزاقستان با «نجات رشدی» معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه، وضعیت سوریه و استمرار تجاوزات رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت غرب و آمریکا در غزه گفت‌و‌گو‌ کرد.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در این‌ دیدار با اشاره به استمرار نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه بر تحت تاثیر قرار گرفتن تمامی کشورهای منطقه به ویژه سوریه، لبنان، عراق و یمن از تجاوزات و پافشاری رژیم صهیونیستی و غرب بر ادامه جنگ تأکید کرد.

خاجی تصریح کرد که تحریم‌های یکجانبه غرب و آمریکا علیه مردم سوریه و استمرار تجاوزات رژیم متجاوز صهیونیستی به مراکز نظامی و ترور مستشاران نظامی ایرانی که در راستای مبارزه با تروریسم در سوریه حضور‌ دارند، باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع منطقه و استمرار بی ثباتی شده است.

خاجی در ادامه مذاکراتش با معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، همچنین با نمایندگان کشورهای لبنان، عراق به عنوان کشورهای ناظر در روند آستانه و‌ نیز نمایندگان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به طور جداگانه دیدار و گفت‌و‌گو کرد و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای با آنها به تبادل نظر پرداخت.

فارس

پربیننده ترین خبرها