گزارش العالم از اوضاع غزه؛ فروش چادر برای خرید غذا و تهیه نان با خوراک دام + فیلم

جمعه 6 بهمن 1402 - 14:26

خبرنگار شبکه العالم در دیر البلح گزارش داد که اکنون تجاوزی گسترده‌ علیه خان‌یونس در جنوب باریکه غزه آغاز شده و همه چیز در آن جا از جمله مدرسه، بیمارستان و هلال احمر از هر جهت توسط تانک‌های اسرائیلی محاصره شده است.

العالم - فلسطین اشغالی

اسراء البحیصی خبرنگار العالم در دیرالبلح افزود که بسیاری از پناهجویان در خان‌یونس، رفح و دیرالبلح چادر ندارند، زیرا در بیست و چهار ساعت گذشته آواره شده‌اند و با توجه به کمبود شدید، قادر به تامین چادر برای سرپناه نیستند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی از خانواده‌ها برای تامین آب و غذا مجبور به فروش چادر خود شدند، تاکید کرد: «شرایط جوی سخت و سرمای شدید به ویژه در شب‌های بارانی اوضاعی غیرقابل تحمل را ایجاد کرده است.»

البحیصی تاکید کرد که به دلیل نوشیدن آب آلوده، بیماری همه‌گیر در بین شهروندان شیوع پیدا کرده و از آن جا که تنها بیمارستانها دارای ژنراتور برق هستند، شهروندان نمی توانند آب را جوشانده و سپس استفاده کنند.

وی توضیح داد که این وضعیت خان‌یونس و دیرالبلح است و فاجعه در غزه و شمال، دو چندان است، زیرا در آنجا مطلقاً غذایی وجود ندارد و مردم تمام تلاش خود را برای زنده ماندن انجام داده‌اند تا بدان جا که مجبور شدند علوفه حیوانات را آسیاب کرده و از آن نان تهیه کنند.

پربیننده ترین خبرها