تناقض‌گویی واشنگتن درباره حضور نظامیان آمریکایی در یمن

تناقض‌گویی واشنگتن درباره حضور نظامیان آمریکایی در یمن
شنبه 7 بهمن 1402 - 13:43

روزنامه آمریکایی "اینترسپت" از تناقض‌گویی‌های کاخ سفید و پنتاگون در خصوص حضور نیروهای آمریکایی در یمن خبر داد و تأکید کرد در حالی‌که پنتاگون این اطلاعات را تکذیب می‌کند، کاخ سفید حضور آنها را تأیید می‌کند.

العالم- آمریکا

به گزارش العالم، روزنامه آمریکایی اینترسپت به تناقض آشکار وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و کاخ سفید درباره حضور نظامیان آمریکایی در یمن پرداخته و نوشته است:‌ در حالی‌که کاخ سفید ماه گذشته در گزارش خود به کنگره درباره قانون اختیارات جنگی اعلام کرد که "تعداد کمی از پرسنل نظامی آمریکایی در یمن برای انجام عملیات علیه القاعده و داعش در شبه جزیره عربستان مستقر هستند"، سخنگوی پنتاگون گفت:‌ "هیچ اطلاعی درباره حضور نیروهای آمریکایی در یمن ندارم".

این روزنامه همچنین گزارش داد که در بحبوحه حملات آمریکا به مواضع جنبش انصارالله در یمن، به نظر می‌رسد که "پنتاگون نیروهایی را در این کشور مستقر کرده، واقعیتی که وزارت دفاع اخیراً از اعتراف آن خودداری کرده است".

آمریکا اوایل ماه جاری میلادی عملیات نظامی خود را علیه نیروهای یمنی در دریای سرخ را آغاز کرد. این عملیات بعد از آن آغاز شد که گروه انصارالله یمن اعلام کرد تا زمان توقف تجاوز نظامی اسرائیل به نوار غزه، کشتی‌های مرتبط با این رژیم اجازه عبور از دریای سرخ را نخواهند داشت.

پربیننده ترین خبرها