فعال‌سازی نرم افزار تحریم کالاهای "اسرائیلی" بر گوشی‌های هوشمند

فعال‌سازی نرم افزار تحریم کالاهای
يکشنبه 8 بهمن 1402 - 14:45

همزمان با راه اندازی کمپین بزرگ حمایت از فلسطینی ها در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، کاربران نرم افزار جدیدی را روی گوشی های هوشمند خود فعال کرده اند که به محض خواندن بارکد محصول، به تحریم کالاهای اسرائیلی کمک می کند.

العالم - فلسطین اشغالی

این نرم افزار با عنوان "نه متشکرم" روی گوشی‌های اندروید و آیفون فعال می شود و فعلا مارک های تجاری و فروشگاه های خاصی را هدف قرار داده است. اما گفته می شود در ورژن جدید این نرم افزار، دامنه برندها و فروشگاه های تحریم شده، گسترش یافته است.

بلومبرگ در گزارشی، اعلام کرده است تحریم برندهای آمریکایی مثل استاربکس و کوکا کولا باعث تقویت رقبای محلی آنها در خاورمیانه شده است.

بسیاری از کاربران در کشورهای عربی و اسلامی مثل پاکستان، محصولات آمریکایی و اروپایی را به دلیل این که حاضر نیستند رژیم صهیونیستی را به خاطر حمله به غزه تحت فشار قرار دهند، تحریم کرده اند.

کریس کیمبنجنسکی، مدیر عامل رستوران های مک دونالد در هفته های گذشته هشدار داده است که به دلیل انچه که وی "تبلیغات منفی و گمراه کننده رسانه ها" نامیده است، شاهد واکنش های جدی در خاورمیانه در قبال این رستوران های زنجیره ای است.

همزمان سهام رستوران های زنجیره ای بین المللی آمریکایی "آمریکانا" – که محصول اصلی اش مرغ کنتاکی است و پیتزا هات و کریسپی کریم و هاردیز در خاورمیانه سقوط کرده است. سهام این رستورانها در بورس عربستان 27 درصد سقوط کرده است.

تحلیل گران می گویند این جنگ تأثیرات خود را بر دنیای برندهای بزرگ خواهند گذاشت و مشتریان خشمگین حتما مقوله سیاست را در دنیای تجارت تلافی خواهند کرد.

با اینکه برخی شرکت ها از ابتدای جنگ بی طرفی خود را اعلام کرده اند اما کمپین تحریم از ابتدای جنگ رشد مضاعفی داشته است.

پربیننده ترین خبرها