واکنش معاون بایدن به کشته شدن سه نظامی آمریکایی در شمال شرق اردن

واکنش معاون بایدن به کشته شدن سه نظامی آمریکایی در شمال شرق اردن
يکشنبه 8 بهمن 1402 - 22:07

معاون رئیس جمهور آمریکا شامگاه یکشنبه در سخنانی به کشته شدن سه نظامی آمریکایی در جریان حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در مرز اردن واکنش نشان داد.

العالم - آمریکا

«کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا شامگاه یکشنبه به حادثه کشته شدن سه نظامی آمریکایی در جریان حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی مرز اردن واکنش نشان داد.

وی در سخنانی گفت: «ما در غم از دست دادن سه نظامی آمریکایی که در شمال شرقی اردن و در نزدیکی مرز سوریه کشته شدند، عزاردار هستیم».

هریس در ادامه سخنانش مدعی شد: «حمله به نیروهایمان در شمال شرق اردن از سوی گروه‌های مسلح تحت حمایت ایران انجام شده است».

معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: «به مبارزه با تروریسم ادامه داده و تمام کسانی که مسئول حمله به نیروهایمان در شمال شرق اردن بودند را بازخواست خواهیم کرد».

مقام‌های نظامی آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن کشته و دستکم ۲۵ پرسنل نظامی نیز زخمی شدند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» کشته شدن سه آمریکایی در منطقه «برج ۲۲» در اردن نزدیک مرز با سوریه تشدید تنش در خاورمیانه را نشان می‌دهد.

سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) یکشنبه شب در بیانیه‌ای تایید کرد که در حمله یک فروند پهپاد به پایگاهی در شمال شرقی اردن، سه نظامی کشته و ۲۵ پرسنل این کشور زخمی شدند.

یک مقام آمریکایی نیز به خبرگزاری «رویترز» گفت: «۳۴ پرسنل آمریکایی برای آسیب مغزی احتمالی پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین در اردن مورد ارزیابی پزشکی قرار می‌گیرند.»

سی‌ان‌ان نوشت‌که مشخص نیست که چرا پدافند هوایی در رهگیری پهپاد شکست خورده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد حمله به نیروهای آمریکایی را به گروه‌های تحت حمایت ایران نسبت دهد، اما اذعان کرده که واشنگتن هنوز در حال گردآوری اطلاعات در خصوص این حمله است.

پربیننده ترین خبرها