امیرعبداللهیان وارد اسلام آباد شد

دوشنبه 9 بهمن 1402 - 06:47

وزیر امور خارجه ایران به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات پاکستان و در پاسخ به دعوت همتای خود وارد اسلام‌آباد شد.

العالم - ایران

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان در پاسخ به دعوت همتای پاکستانی و به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات این کشور در رأس هیأتی وارد اسلام‌آباد شد.

این سفر بعد از تحولات اخیر در مناسبات بین ایران و پاکستان و حملات انجام شده به مقر جیش الظلم در داخل پاکستان و پس از آن حمله پاکستان به نقطه‌ای در منطقه مرزی ایران انجام می‌شود. بعد از این تحولات، وزارت امور خارجه ایران و پاکستان دوشنبه دوم بهمن ماه در بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند که در پی گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای پاکستانی این توافق حاصل شده که سفرا تا ششم بهمن به محل کار خود باز گردند که این امر روز جمعه محقق شد. علاوه بر این در بیانیه مذکور آمده بود که امیرعبداللهیان به دعوت جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان دوشنبه نهم بهمن ماه (۲۹ ژانویه) به پاکستان سفر می‌کند.

* اجازه نمی‌دهیم دشمنان دوستی، صلح و امنیت منطقه را هدف قرار دهند

امیرعبداللهیان روز یکشنبه هشتم بهمن ماه با اعلام سفرش به اسلام‌آباد افزود: دشمنان با استفاده از ابزار تروریسم و گروه‌های تروریستی تلاش کرده‌اند سیاست همسایگی ایران را هدف قرار دهند. همانگونه که بر سیاست همسایگی تمرکز ویژه‌ای داریم، امنیت را در دل سیاست همسایگی دیده و تعریف کرده‌ایم. هرگز اجازه نخواهیم داد که دشمنان دوستی، صلح و امنیت منطقه را هدف قرار دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه در روزهای گذشته شاهد تحرکاتی تروریستی در مناطقی از اقلیم کردستان عراق و مناطقی در استان بلوچستان کشور دوست و برادر و همسایه پاکستان بودیم، اظهار داشت: برای صیانت از امنیت کشور و امنیت مرزها و امنیت منطقه و با این نگاه که تروریست‌ها امنیت همسایگان و امنیت ایران، عراق و پاکستان را هدف قرار داده‌اند، با نگاه به تمرکز بر فهم مشترک و راه‌حل‌های سیاسی نسبت به آنچه در استان بلوچستان پاکستان رخ داد و نسبت به آنچه در اقلیم کردستان عراق رخ داد، گفت‌وگوهای سازنده و مثبتی را با مقامات این کشورها انجام دادیم.

امیرعبداللهیان افزود: اینجانب بزودی عازم پاکستان خواهم شد و برادرم آقای احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی عازم عراق خواهند شد تا گفت‌وگوهای ثمربخشی را برای امنیت بیشتر منطقه و امنیت مشترک ایران و پاکستان و ایران و عراق داشته باشیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها