درباره "برج ۲۲"، محل حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی، چه می‌دانیم؟+ تصاویر

درباره
دوشنبه 9 بهمن 1402 - 08:35

دولت آمریکا تأیید کرد که در یک حمله بزرگ پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در اردن، موسوم به "برج ۲۲"، دست‌کم ۳ نظامی آمریکایی کشته و ۳۴ نظامی دیگر مجروح شدند.

العالم- آمریکا

به گزارش العالم، یک مقام نظامی آمریکا به تلویزیون الجزیره اعلام کرد پنتاگون در حال تحقیق درباره پایگاهی است که روز یکشنبه از آنجا یک حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در اردن صورت گرفت و طی آن ۳ نظامی کشته و ۳۴ تن دیگر مجروح شدند.

روزنامه "وال استریت ژورنال" به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت این حمله نیمه‌شب نزدیک "برج ۲۲" انجام شد؛ پایگاهی کوچک نزدیک مرزهای اردن با سوریه.

اطلاعات اندکی درباره "برج ۲۲" که در شمال شرقی‌ترین نقطه اردن واقع است، وجود دارد. این منطقه در ۳ کیلومتری پایگاه "الرکبان"، جایی که مرزهای اردن با سوریه و عراق تلاقی دارد، واقع شده است. طبق اعلام پنتاگون، نیروهای آمریکایی در این پایگاه به نیروهای محلی مشاوره و آموزش می‌دهند.

"برج ۲۲"که تعداد کمی از نیروهای آمریکایی را در خود جای داده است، همچنین تنها چند کیلومتر از پادگان "التنف"، واقع در سوریه، فاصله دارد و از یک موقعیت راهبردی مهم برخوردار است.

تلویزیون "سی ان ان" به نقل از برخی از مسئولان اعلام کرد که حمله به سربازان آمریکایی در "برج ۲۲" اقدام تحریک‌آمیز و خطرناکی است که تنش در منطقه خاورمیانه را تشدید می‌کند.

این تلویزیون افزود: مشخص نیست که چرا پدافند هوایی در رهگیری پهپاد شکست خورده است به‌خصوص که این نخستین حمله به مواضع آمریکا از زمان حمله ۱۷ اکتبر گذشته به نیروهای آمریکایی محسوب می‌شود.

از سویی دیگر، "مهند مبیضین" وزیر ارتباطات و سخنگوی رسمی دولت اردن حمله به نیرو‌های آمریکایی در خاک این کشور را تکذیب و اعلام کرد که حمله به نظامیان آمریکایی در خاک سوریه انجام شده است.

او تصریح کرد حمله مذکور به پایگاه التنف در سوریه انجام شده است نه خاک اردن.

همزمان، مقاومت اسلامی عراق مسئولیت حمله به این پایگاه آمریکا را بر عهده گرفت و اعلام کرد:‌ تمام منافع و پایگاه نیروهای امریکایی هدف مشروع ما هستند.

پربیننده ترین خبرها