آیا آمریکا وارد جنگ منطقه‌ای می شود؟!

آیا آمریکا وارد جنگ منطقه‌ای می شود؟!
سه شنبه 10 بهمن 1402 - 11:41

جورج علم، کارشناس سیاسی با تاکید بر تلاش نتانیاهو برای وارد کردن آمریکا به جنگی همه جانبه در منطقه برای تامین منافعش، به افزایش  هدف قرار دادن منافع و نیروهای آمریکایی در منطقه و آغاز رهایی منطقه از حضور آمریکا اشاره کرد.

العالمآمریکا

جورج علم در گفت و گو با شبکه خبری العالم در برنامه "مع الحدث " با اشاره به اینکه امروز منافع آمریکا در منطقه در معرض خطر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: رهایی منطقه از حضور آمریکا آغاز شده است.

وی افزود: هدف قرار دادن سربازان یا پادگان های آمریکایی در منطقه به طور فزاینده ای افزایش یافته است

وی خاطرنشان کرد: استراتژی آمریکا بر سه محور امنیت اسرائیل، چاه‌های نفت و گذرگاههای آبی استوار بود، امروز بازتاب آزادی گذرگاههای آبی از دریای سرخ در سطح جهانی و نه فقط در سطح آمریکا آغاز شده است.

وی ضمن اشاره به ادامه جنگ غزه تاکید کرد: نتانیاهو برای تامین منافع خود تلاش می کند آمریکایی‌ها را وارد یک جنگ همه جانبه در منطقه کند... او تلاش می کند از موضوع انتخابات و لابی فعال یهودی در ایالات متحده و مهار آن در این راستا سوء استفاده کند.

جورج علم درباره هدف قرار دادن اخیر تاسیسات آمریکایی که منجر به کشته شدن چندین نفر شد، گفت: من تصور نمی کنم آمریکا در یک جنگ بزرگ دخالت داشته باشد زیرا پاسخ به آن بسیار سنجیده و بی اندازه مشخص خواهد بود... اما از طرف دیگر تحولات در حال شتاب گرفتن است، زیرا آمریکایی‌ها مذاکرات خود را در عراق برای خروج آغاز کرده‌اند که نکته مهمی است.

وی گفت: پروژه بیرون راندن آمریکایی ها از منطقه هرچند آرام آغاز شده اما تاکنون هیچ شفافیتی در استراتژی آمریکا پس از طوفان الاقصی وجود ندارد.

وی تاکید کرد آمریکا وارد جنگ با ایران نشده و آنچه در حال رخ دادن است یعنی تبدیل خاورمیانه به برگه انتخاباتی در آمریکا فقط جنبه تبلیغات انتخاباتی است.

جرج علم گفت : اگر آمریکا به مسئله فلسطین نپردازد، ما تغییر نقشه خاورمیانه را پیش می‌بریم که به دو دلیل اساسی استراتژی جدیدی برای آمریکا رقم می زند.... نخست چین هنوز برای ورود به منطقه در شتاب داشته و توان آن را نیز دارد و منافعش همچنان محفوظ است و نکته دوم اینکه ائتلاف ایران و روسیه و تا حدودی ترکیه و چین، آمریکایی ها را مجبور به تغییراین استراتژی برای حفظ منافعشان می کند.... وگرنه شما را به خیر و ما را به سلامت.

پربیننده ترین خبرها