خشم عمومی ترکیه و درخواست برای قطع کمک رسانی به رژیم اشغالگر + فیلم

سه شنبه 10 بهمن 1402 - 21:11

با افزایش جنایات اشغالگران علیه مردم نوار غزه، خشم مردم ترکیه افزایش یافت و در حمایت از مردم غزه خواستار تحریم کامل محصولات یا شرکت های  حامی رژیم صهیونیستی شدند.

العالمترکیه

با افزایش جنایات رژیم اشغالگر در غزه، خشم مردم کشورهای اسلامی نیز افزایش یافت، مردم ترکیه، بلافاصله تحریم کامل محصولات اسرائیلی یا شرکت‌های حامی این رژیم را در دستور کار قرار دادند و مردم در حمایت از غزه تظاهرات بی وقفه در شهرهای مختلف ترکیه، برای توقف همه گونه روابط اقتصادی، سیاسی و تجاری با رژیم اشغالگر برگزار کردند.

یک شهروند ترکیه ای به خبرنگار شبکه العالم گفت: «دولت باید به خواسته های مردم خشمگین ترکیه پاسخ دهد و همه راههای امداد رسانی به این رژیم غاصب را قطع کند... قلب ما برای برادران فلسطینی مان می سوزد، بنابراین دولت باید در کنار مردم خود بایستد و تمام روابط خود را با اشغالگران صهیونیست متوقف کند، ما خواهان تحریم کامل در همه سطوح هستیم.

درخواست های عموم مردم ترکیه و برخی جناح ها نیز پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر غزه، قطع کامل خطوط امدادرسانی به رژیم صهیونیستی است که فقط به معنای کاهش حجم صادرات نیست. بلکه قطع کامل همه اشکال همکاری و مبادلات تجاری است.

یک شهروند ترکیه‌ای گفت : "کاری که فلسطینی ها انجام می دهند مقدس است. آنها تا آخرین قطره خون می جنگند و ما همیشه برای آنها دعا می کنیم و دولت باید به وظیفه خود عمل کند. سطح روابط نباید کاهش یابد، بلکه بهتر قطع شود ... این رژیم کاملاً باید منزوی شود

شهروند دیگری گفت : «بچه‌های غزه از گرسنگی می میرند و با بمب های اشغالگر کشته می شوند، در حالی که امت اسلامی می خوابد بدون اینکه کار درخوری انجام دهد، در نتیجه ما احساس درماندگی می کنیم... کمترین درخواست نیز قطع همه روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی است .

با افزایش خشم مردم ترکیه، اعداد و ارقام نشان می‌دهد که حجم مبادلات تجاری با رژیم اشغالگر اسرائیل به نصف کاهش یافته است، اما این کاهش، پاسخگوی خواسته‌های مردمی نیست که خواهان قطع کامل روابط با رژیم و منافع اقتصادی آن است.

پویش های تحریم رژیم اشغالگر و شرکت های حامی آن در ترکیه با توجه به افزایش جنایات اسرائیل در غزه ادامه دارد و فشارهای مردمی برای تحریم همه جانبه سیاسی، تجاری و اقتصادی و قطع رابطه و تمام خطوط و راههای امدادرسانی به رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها