خداحافظی عربستان با جام ملت‌های آسیا

خداحافظی عربستان با جام ملت‌های آسیا
سه شنبه 10 بهمن 1402 - 23:21

کره جنوبی با درخشش دروازه بان خود در ضربات پنالتی عربستان را از جام ملت های آسیا حذف کرد.

العالم - ورزشی

در ششمین دیدار دور یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، دو تیم فوتبال کره جنوبی و عربستان از ساعت ۱۹:۳۰ سه‌شنبه‌شب به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان یورگن کلینزمن موفق شدند با برتری در ضربه‌های پنالتی جواز صعود به دور بعدی را کسب کنند.

در آخرین بازی روز سوم مرحله یک هشتم نهایی فوتبال جام ملت های آسیا عربستان و کره جنوبی در 120 دقیقه با نتیجه 1-1 به پایان رسید و در ضربات پنالتی کره جنوبی با درخشش هیون وو پیروز شد.

کره جنوبی در دور یک‌چهارم نهایی حریف تیم ملی استرالیا شد که با شکست اندونزی راهی به این مرحله رسیده بود. این بازی در وقت قانونی با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید و در دو وقت اضافه گلی در پی نداشت و ضربه‌های پنالتی تیم برنده را تعیین کرد. در ضیافت پنالتی‌ها بازیکنان کره با نتیجه چهار بر دو عربستان را از پیش رو برداشتند. دروازه‌بان کره جنوبی در پنالتی‌ها چهره نخست تیمش بود و با مهار دو ضربه پنالتی شاگردان مانچو نقش بزرگی در بقای مردان کلینزی در جام داشت.

عربستان ۱ (۲) - (۴) ۱ کره جنوبی

گل: عبدالله ردیف برای عربستان، چو گوئه سونگ برای کره جنوبی

کارت زرد: کیم یوونگ وون از کره جنوبی

کارت قرمز: -

شرح گل

در دقیقه ۴۶ پس از پاس محمد الدوساری به محمد البریک، توپ در موقعیت تک‌به‌تک به عبدالله ردیف رسید و او موفق شد این توپ را وارد دروازه کره جنوبی کند.

در دقیقه ۹+۹۰ سانتر تائه هوان کیم از سمت راست محوطه جریمه با ضربه سر یونگ وئه سئول همراه شد. سونگ پاس با ضربه سر سئول را با ضربه سر دیگری از روی خط دروازه همراه کرد تا کره جنوبی در واپسین ثانیه‌های بازی به ماندن در جام ملت‌ها امیدوار بماند.

پربیننده ترین خبرها