رژیم اشغالگر با بیش از 1000 نبش قبر در غزه صدها جسد را به سرقت برد + فیلم

سه شنبه 10 بهمن 1402 - 23:28

به گزارش دفتر رسانه‌های دولتی در باریکه غزه ارتش اشغالگر صهیونیستی در یکی از جنایات خود تمام ارزش‌‎های انسانی و کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته، با بیش از 1000 نبش قبر در غزه صدها جسد را ربود و به مقصد نامعلومی منتقل کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

درد و رنج فلسطینی‌ها با تدفین پیکر شهدای باریکه غزه تمام نمی شود، زیرا شر نیروهای اشغالگر با تعقیب فلسطینی‌ها حتی در قبرهایشان همچنان ادامه دارد.

دفتر رسانه‌های دولتی در غزه گزارش داد که ارتش اشغالگر اسرائیل در یکی از جنایات خود که در آن تمام ارزش های انسانی و کنوانسیونهای بین المللی را زیر پا گذاشته است، 1100 قبر را در قبرستان التفاح در شرق غزه نبش قبر کرده و 150 جسد را به سرقت برده است.

این دفتر توضیح داد که اشغالگران بارها این جنایت را تکرار کرده‌اند که آخرین بار 80 جسد از پیکر مطهرشهدای غزه به صورت مثله شده تحویل دادند.

در خان‌یونس، نیروهای اشغالگر بخشی از قبرستان محله النسماوی را ویران کردند و شاهدان عینی گفتند که نیروهای اشغالگر عمدا برخی اجساد را ربوده و به مقصد نامعلومی منتقل کردند.

یکی از شهروندان توضیح داد: «رژیم صهیونیستی همه قبور را کند و حرمت زنده یا مرده را هیچ رعایت نکرد. در حال حاضر ما در حال به دست آوردن پیکر آنها هستیم چون سرتاسر قبرستان را با بولدوزرهایش خراب کرده است.»

ناظر حقوق بشر اروپا مدیترانه نیز با تایید حمله ارتش اشغالگر به حداقل 12 قبرستان در باریکه غزه، خاطرنشان کرد اجساد در قبرستان‌ها با بولدوزر و خودروهای نظامی تکه تکه می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط شبکه آمریکایی CNN در سال 2008، اسرائیل از مدت‌ها قبل به سرقت اعضای بدن متهم شده است، زیرا در سال های اخیر چندین گزارش منتشر شده است که نشان می دهد اسرائیل بزرگترین مرکز تجارت جهانی غیرقانونی اعضای بدن انسان است و اعضای بدن شهدای فلسطینی برای استفاده غیرقانونی می‌رباید.

بسیاری از مردم غزه امیدوارند با پایان یافتن جنگ، بقایای پیکر شهدای خود را برای دفن در گورستان‌های دیگر منتقل کنند، اما مردگان آنها در قبرها نیز از شر صهیونیست‌ها در امان نیستند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها