در واکنش به حملات واشنگتن صورت گرفت؛

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه آمریکا در اربیل

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به پایگاه آمریکا در اربیل
شنبه 14 بهمن 1402 - 12:57

مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به پایگاه نظامیان اشغالگر آمریکا در اربیل واقع در شمال این کشور (کردستان عراق) در واکنش به حملات واشگنتن خبر داد.

العالم ـ عراق

بنابر این گزارش،‌ مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی عراق در ادامه رویکرد مقاومت در برابر نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق و منطقه و در پاسخ به جنایات نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، امروز (شنبه) با چند پهپاد پایگاه آمریکایی « حریر » در اربیل واقع در شمال عراق را با شماری پهپاد هدف قرار داد.

مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه تاکید کرد که به حمله و انهدام سنگرهای دشمن ادامه خواهد داد.

پیشتر مقاومت اسلامی عراق در بیانیه ای اعلام کرده بود که سه پایگاه نظامی آمریکا در کشورهای عراق و سوریه را مورد هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه ای اعلام کرد که با استفاده از پهپاد و راکت، پایگاه های امریکا در التنف و روستای الخضراء در کشور سوریه را هدف قرار داده است.

این بیانیه افزود که مقاومت اسلامی، پایگاه عین الاسد را که مقر نظامیان امریکایی است، با چندین راکت هدف قرار داده است.

پایگاه عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق قرار دارد.

به گزارش مدیر دفتر شبکه العالم در بغداد، تجاوزات جمعه شب (13 بهمن ماه) آمریکا به عراق و سوریه به شهادت 13 نفر و مجروح شدن 29 تن دیگر منجر شد.

در جریان حمله آمریکا به منطقه القائم و عکاشات در غرب عراق سه تن کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند. همچنین حمله آمریکا به شرق سوریه و شهرهای المیادین و البوکمال نیز 10 کشته و 18 زخمی برجای گذاشت.

در حالی که آمریکا مدعی است این حملات در اقدامی تلافی جویانه نسبت به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته است، سخنگوی فرماندهی نیروهای مسلح عراق اعلام کرد: حملات آمریکا نقض حاکمیت و تضعیف تلاش‌های دولت عراق است و در زمانی انجام شده است که عراق به دنبال تضمین ثبات منطقه است و این حملات تاثیرات مخبری به دنبال خواهد داشت.

پربیننده ترین خبرها