شعارهای ضد صهیونیستی بار دیگر پایتخت انگلیس را به لرزه درآورد + فیلم

شعارهای ضد صهیونیستی بار دیگر پایتخت انگلیس را به لرزه درآورد + فیلم
شنبه 14 بهمن 1402 - 16:50

 هزاران نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس امروز (شنبه) برای هفدهمین هفته متوالی در اعتراض به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و ماجراجویی‌های انگلیس و آمریکا در منطقه، دست به تظاهرات زدند.

العالم - اروپا

حامیان فلسطین از ملیت‌ها و مذاهب مختلف بار دیگر در خیابان‌های پایتخت انگلیس سرازیر شده و شعارهایی را در خصوص عدالتخواهی، پایان نظام آپارتاید و آتش‌بس فوری در غزه سردادند. آن‌ها تاکید دارند تا زمانی که کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین ادامه دارد به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

تظاهرات کنندگان ابتدا مقابل ساختمان شبکه بی‌بی‌سی تجمع کرده و پس از سردادن شعارهایی علیه گزارش‌های جانبدارانه این شبکه در خصوص تحولات غزه، به سمت دفتر نخست وزیر انگلیس راهپیمایی کردند. پلیس لندن پیشتر مانع تجمع معترضان مقابل دفتر نخست وزیری شده بود اما پس اعتراض شدید نهادهای برگزارکننده، ناگزیر به عقب‌نشینی شد.

معترضان در این تظاهرات که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیس داشت، خواستار توقف کمک‌های تسلیحاتی انگلیس به رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر این رژیم از لندن شدند. آن‌ها در حالی که پرچم فلسطین را حمل می‌کردند، پارچه نوشته‌هایی را در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته: «اشغال گری را متوقف کنید» و «فلسطین را آزاد کنید».

برخی از شرکت‌کنندگان به نشانه اعتراض علیه حمایت‌های بی‌قیدوشرط انگلیس و آمریکا از اسرائیل، ماسک‌هایی را با چهره «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس و «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا بر صورت داشتند و دستان خود را که به رنگ سرخ آغشته بود، بالا گرفته بودند.

1

«بن جمال» مدیر پویش همبستگی با مردم فلسطین به ایرنا گفت: دلیل ما برای تظاهرات روشن است. اسرائیل مرتکب نسل‌کشی شده و اکنون توسط عالی‌ترین دادگاه جهان محاکمه می‌شود. بنابراین ما تظاهرات می‌کنیم چون می‌دانیم که تاریخ درگیری‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) آغاز نشد و جنایاتی که اسرائیل به راه‌انداخته نتیجه ۷۵ سال استعمار، پاکسازی قومی و نظام آپارتاید است.

وی افزود: کسانی که امروز به خیابان‌ها آمده‌اند خواهان توقف همدستی دولت لندن با جنایات اسرائیل هستند. دولت ما به‌رغم حکمی دیوان بین‌المللی دادگستری، همچنان تسلیحات مرگبار در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد و اکنون هم حمایت‌های مالی خود را از آنروا (آژانس پناهندگان سازمان ملل برای فلسطینیان) قطع کرده است.

این فعال ضد جنگ افزود: ما تظاهرات می‌کنیم چون در سمت درست تاریخ ایستاده‌ایم. ما هرگز کنار سرکوبگر نخواهیم ایستاد و از طرفی که مورد ظلم قرار گرفته است حمایت می‌کنیم.

رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون نزدیک به ۲۷ هزار فلسطینی شهید و بالغ بر ۶۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

دیوان بین‌المللی دادگستری هفته پیش با صدور حکمی از رژیم صهیونیستی خواست که اقدامات لازم را برای ممانعت از کشتار فلسطینی‌ها اتخاذ کند. بر اساس این حکم، تل‌آویو همچنین باید عدم ارتکاب به جنایت نسل‌کشی توسط نیروهایش را تضمین و اقداماتی در راستای بهبود اوضاع انسانی در غزه اتخاذ کند.

این حکم خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت و دولت لندن نیز به‌عنوان یکی از حامیان اصلی این رژیم، ادعا کرد که حکم دادگاه اشتباه و تحریک‌آمیز است.

وزارت امور خارجه انگلیس هفتم بهمن با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که رژیم صهیونیستی مرتکب نسل کشی نشده و پرونده آفریقای جنوبی برای رسیدن به یک آتش‌بس پایدار مفید نیست.

این وزارت‌خانه همچنین بدون ارائه توضیحی از تعلیق کنفرانس تجاری و سرمایه‌گذاری این کشور و آفریقا خبر داد، که قرار بود در آوریل ۲۰۲۴ برگزار شود.

کسانی که در تظاهرات امروز شرکت کردند تاکید دارند که موضع آن‌ها با دولت لندن متفاوت است و رژیم صهیونیستی و حامیان آن را در قبال جنایات در غزه پاسخگو می‌دانند.

پربیننده ترین خبرها