واکنش حزب‌الله به حملات آمریکا؛ حملات به عراق، سوریه و یمن، ادعاهای کذب واشنگتن را ثابت کرد

واکنش حزب‌الله به حملات آمریکا؛ حملات به عراق، سوریه و یمن، ادعاهای کذب واشنگتن را ثابت کرد
شنبه 14 بهمن 1402 - 20:46

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تجاوزات آمریکا به عراق و سوریه، این حملات را نشانه‌ای بر دروغ بودن ادعاهای واشنگتن مبنی بر عدم تمایل آنها به تشدید تنش در منطقه دانست.

العالم ـ لبنان

بنابر این گزارش، در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده‌است: ما تجاوز آشکار آمریکا به عراق و سوریه و هدف قرار دادن مناطقی در هر دو کشور که منجر به شهادت و جراحت تعدادی شد، به شدت محکوم می‌کنیم. این اقدام واشنگتن نقض آشکار حاکمیت دو کشور و حمله به امنیت و تمامیت ارضی آنهاست.

حزب‌الله تاکید کرد: این تجاوز به بی‌ثباتی منطقه کمک می‌کند و هدف از آن، یافتن توجیه‌های ضعیف برای ادامه اشغال چندین منطقه در عراق و سوریه توسط آمریکا بر خلاف میل مردم این کشورها است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده‌است: تجاوز آمریکا به عراق، سوریه و یمن کذب ادعای آمریکا مبنی بر عدم تمایل این کشور به گسترش درگیری در منطقه را آشکار و به تشدید تنش‌ها و جنگ‌ها در منطقه کمک می‌کند.

حزب‌الله لبنان همچنین تاکید کرد: ما معتقدیم که این تجاوز، مردم عراق و سوریه را به پایبندی به راه مقاومت برای آزادی کشورهایشان از شر اشغالگری آمریکا سوق می‌دهد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد امروز از انجام حملات به مواضعی در خاک سوریه و عراق خبر داد.

آمریکا مدعی است که این حملات در اقدامی تلافی‌جویانه نسبت به کشته شدن سه نظامی این کشور در پایگاهی در شمال شرق اردن صورت گرفته‌است.

«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق بامداد شنبه در واکنش به حمله آمریکا، خاطرنشان کرد این حملات، ناقض حاکمیت و با هدف تضعیف دولت بغداد در ایجاد ثبات در کشور صورت گرفته‌است.

پربیننده ترین خبرها