تلاش رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرایش از طریق آتش بس

تلاش رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرایش از طریق آتش بس
يکشنبه 15 بهمن 1402 - 14:14

کانال 11 عبری امروز (یکشنبه) اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در چارچوب معامله با حماس، به موجب توافق پاریس و به منظور بازگرداندن اسرا، با آتش بس در غزه – و لو طولانی مدت - موافقت کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گفته کانال 11 عبری، ارتش رژیم صهیونیستی اکنون دیگر متقاعد شده است که اسرا را نمی تواند با عملیات نظامی برگرداند، حال آنکه یکی از اهداف حمله این رژیم به غزه، بازگرداندن اسرا بود. هر چند به گفته همین منبع ارتش رژیم اشغالگر پس از پایان مهلت آتش بس، حملات خود را از سر خواهد گرفت.

در این بین گمانه زنی های متعدد در محافل این رژیم درباره تأخیر واکنش حماس در قبال طرح آتش بس پاریس شکل گرفته است و هیچ کس نمی داند که این تأخیر به دلیل مسائل فنی است یا اختلافات داخلی.

دیروز منابع مصری و حماس به "العربی الجدید" از به تعویق افتادن سفر هیئت حماس به قاهره خبر دادند. قرار بود هفته گذشته هیاتی از حماس به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش به قاهره سفر کند.

یکی از رهبران حماس به "العربی الجدید" گفت: علت تأخیر سفر هیات حماس به قاهره، رایزنی های بیشتر بین گروه های مقاومت در غزه درباره طرح آتش بس و مبادله اسراست که پس از نشست اخیر پاریس به این جنبش تحویل داده شده است.

وی ضمن تأکید بر عدم صحت شایعات درباره وجود اختلاف بین رهبران سیاسی و نظامی حماس یا دیگر گروه های مقاومت گفت: ما درباره این شایعه ها هشدار داده ایم و گفته ایم که پشت پرده این شایعه ها، طرف های اسرائیلی هستند که سعی می کنند مقاومت را عامل مانع تراشی در مسیر تلاش های بین المللی معرفی کنند.

وی تصریح کرد که بین رهبران سیاسی و نظامی حماس و دیگر گروه های مقاومت توافق کامل وجود دارد و همه گروه های مسلح میدانی هم با یکدیگر هماهنگ هستند و رهبران حماس هم ارتباط و اعتماد کامل به میانجیگران دارند.

پربیننده ترین خبرها