نتانیاهو: برای مدیریت روابط با آمریکا به کمک نیاز ندارم

نتانیاهو: برای مدیریت روابط با آمریکا به کمک نیاز ندارم
يکشنبه 15 بهمن 1402 - 17:43

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد نخست‌وزیر کابینه بنیامنین نتانیاهو امروز یک‌شنبه چهارم فوریه از حمایت‌های دولت جو بایدن تشکر و اذعان کرده که این قدردانی به معنای نبود اختلاف بین تل‌آویو و واشنگتن نیست.

العالم - فلسطین اشغالی

«تا نابودی حماس و بازگرداندن گروگان‌ها جنگ را متوقف نمی‌کنیم»، این ادعای نخست‌وزیر اسرائیل درباره غزه در سایه اختلافات با آمریکا بود که امروز در صد و بیست و یکمین روز جنگ باز هم تکرار شد.

نتانیاهو در حالی مدعی ادامه جنگ با دو هدف اعلامی است که ارتش اسرائیل برای چهارمین ماه در مناطق غزه گرفتار شده و تیپ‌ها و گردان‌هایش یکی پس از دیگری با تلفات بسیار از نوار خارج می‌شوند. کابینه تل‌آویو هم‌اکنون خارج از توافق‌های آتش‌بس موفق به بازگرداندن یک نفر از اسرای خو هم نشده و موجب تداوم اعتراضات در خیابان‌های فلسطین اشغالی به سیاست‌های جنگ‌طلبانه خود شده است.

عقب‌نشینی نظامیان اسرائیلی از غزه با تلفات

در چنین شرایطی وزیر امنیت داخلی اسرائیل ایتمار بن‌گویر امروز طی گفت‌وگو با روزنامه وال‌استریت ژورنال بار دیگر روابط تل‌آویو-واشنگتن را به چالش کشیده و رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن را به حمایت از جنبش حماس متهم کرد.

در پی این جنجال جدید بن‌گویر، رهبر ائتلاف مخالفان کابینه یائیر لاپید او را به «عدم فهم سیاست خارجی و هزینه‌تراشی برای اسرائیل» متهم کرد؛ دیگر رهبر ائتلاف مخالفان بنی گانتز هم از نتانیاهو خواست تا او را کنترل کند. انتقاداتی که نخست‌وزیر را وادار کرد تا امروز درباره روابط با کاخ‌سفید توضیح دهد.

نتانیاهو و وزرای تندروی او در کنست

آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی که اخیراً به دغدغه مقامات اسرائیلی تبدیل شده، نتانیاهو را هم درگیر کرد. نخست‌وزیر تل‌آویو در بخش دیگری از سخنان امروز خود گفته که «آنروا بخشی از مشکل است نه راه حل، زمان آن رسیده که سازمان‌هایی دیگر جایگزین آن شوند».

پربیننده ترین خبرها