طوفان الاقصی؛

لحظه به لحظه با یکصد و بیست ودومین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری

لحظه به لحظه با یکصد و بیست ودومین روز حملات رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کرانه باختری
دوشنبه 16 بهمن 1402 - 08:04

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف باریکه غزه و کرانه باختری امروز (دوشنبه) درحالی وارد یکصد و بیست ودومین روز خود شده است که به رغم اعلام حمایت ارتش اشغالگر از آتش بس پس از شکست این رژیم در عملیات زمنیی برای آزادی اسرا، نظامیان صهیونیست جنایت دیگری را در دیرالبلح غزه مرتکب شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

بنابر این گزارش، دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه از شهادت 30 فلسطینی براثر بمباران جنگنده های رژیم صهیونیستی و ویرانی کامل منطقه مسکونی دیرالبلح غزه خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی در حالی طی 24 ساعت گذشته با بمباران منازل فلسطینیان جنایت جدیدی را در منطقه دیرالبلح غزه مرتکب شده و 30 شهروند فلسطینی را به خاک و خون کشیده که این منطقه را منطقه امن اعلام و از آوارگان فلسطینی خواسته بود که به این منطقه بروند.
این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه) خبرنگار شبکه خبری العالم در غزه گزارش داده بود که ارتش صهونیستی حملات خود را به مناطق رفح و دیرالبلح تشدید کرده و احتمال می رود برای تهاجم زمینی به این دو منطقه آماده می شود.

جنایت جدید رژیم صهیونیستی در غزه در حالی است که کانال 11 عبری از حمایت ارتش این رژیم از آتش بس در نوار غزه به عنوان بخشی از توافق با حماس، مطابق با نشست پاریس، برای بازگرداندن اسرا خبر داده بود.

این کانال خاطرنشان کرده بود که موافقت با آتش بس پس از تاکید ارتش مبنی بر عدم موفقیت در بازگرداندن اسرا از طریق عملیات نظامی صورت گرفته است، در حالی که بازگرداندن آنها یکی از دو هدف مهم جنگ است.

جنگ غزه

نیروهای مقاومت فلسطین در باریکه غزه شنبه 15 مهر (7 اکتبر 2023 ) در واکنش به جنایات مستمر رژیم اشغالگر از جمله کشتار فلسطینیان، هتک حرمت مسجدالاقصی، تعدی به محافظان آن، یورش شهرک نشینان با حمایت نظامیان صهیونیست، با اجرای عملیاتی با عنوان "طوفان الاقصی" مواضع و پایگاه های رژیم اشغالگر قدس را با ده ها موشک هدف قرار دادند. رسانه های اسرائیلی نیز اذعان کردند که این رژیم در طول تاریخش شکستی در این سطح را به خود ندیده بود.

رژیم اشغالگر به دنبال این شکست نظامی، از روز عملیات طوفان الاقصی حملات مداوم و جنایتکارانه اش از جمله بمباران مستمر مناطق مسکونی، کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان،‌ اجرای سیاست جنایت جنگی مجازات دسته جمعی همچون قطع آب و برق فلسطینیان غزه، بمباران بیمارستان ها، آمبولانس ها، مدارس و پناهگاه ها را با استفاده از بمب های ممنوعه آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی پس از ارتکاب جنایات جنگی گسترده ، کشتار بی امان زنان و کودکان فلسطینی، سرانجام تحت تاثیر فشار افکار عمومی و بدون دست یافتن به هیچ یک از اهداف نظامی اعلام شده اش از جمله نابودی حماس و آزادسازی بی قید و شرط اسیران خود، از روز جمعه (3 آذرماه) به آتش بس چهار روزه با حماس و توافق مبادله اسرا و ارسال کمک های انسانی به غزه تن داد. سپس این آتش بس با تلاش های میانجی گران از جمله قطر، مصر و آمریکا طی دو روز دیگر و بعد به صورت روزانه تمدید شد و در نهایت پس از 7 روز برقراری آتش بس موقت، این رژیم روز جمعه (10 آذر ماه) از ادامه آن سرباز زد.

علل شکست آتش‌بس در غزه

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس روز جمعه (10 آذر ماه)‌ در باره علل شکست آتش‌بس در غزه به العالم گفت: شب پنجشنبه (9 آذر ماه) در ازای آزادی 30 اسیر فلسطینی از زندان های رژیم اسرائیل، قرار بود 10 اسرائیلی از جمله 3 نفر که در اثر بمباران صهیونیست ها به باریکه غزه کشته شده بودند، آزاد شوند، اما رژیم صهیونیستی از تحویل گرفتن اجساد اسرا خودداری کرد.

گزارش لحظه‌به‌لحظه از یکصد و بیست ودومین روز حملات به غزه و کرانه باختری:

21:50 | روزنامه عبری "هاآرتص": اگر "اسرائیل" در رابطه با اسیران خود در غزه استراتژی داشته باشد، آشکارا تا کنون ناموفق بوده است.

21:42 | حمله مبارزان القسام از نقطه صفر به خودروهای دشمن در غرب شهر خان یونس در جنوب نوار غزه در ادامه عملیات طوفان الاقصی

لا

19:55 | الجزیره: نتانیاهو در جلسه حزب لیکود گفت: با خواسته های حماس موافقت نمی کنیم و هرگونه معامله ای برای تبادل اسرا باید مشابه توافق قبلی باشد. ما قبل از حذف رهبران حماس به جنگ پایان نخواهیم داد و این کار چند ماه طول خواهد کشید نه چند سال.

19:52 | یک مقام آمریکایی: نیروهای ما در سوریه پس از حملاتی که در عراق و سوریه انجام دادیم، سه بار مورد حمله قرار گرفتند.

19:51 | صحنه‌هایی از حملات خمپاره‌ای گردان‌های قدس به مواضع نظامی و مراکز تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی در محورهای شرق و شمال استان الوسطی در غزه

لات

17:40 | آویخای آدرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد: نیروهای تیپ گیوتی در بخشی از درگیری ها در غرب خان یونس به پایگاه «القادسیه» که پایگاه اصلی تیپ خان یونس و دارای مجتمع های زیادی است، حمله و دفتر محمد السنوار برادر یحیی السنوار را داخل مجتمع پیدا کردند.

سننو

16:42 | یوآو لیمور، نویسنده اسرائیلی، در مقاله‌ای در نشریه عبری «اسرائیل الیوم» نوشت: تحولات میدانی نشان می دهد که حماس تا فروپاشی فاصله زیادی دارد.

16:10 | رسانه های وابسته به جنبش انصارالله یمن: آمریکا و انگلیسی منطقه الکثیب در استان حدیده را بمباران کردند.

14:46 | مقاومت مواضع صهیونیستی را هدف قرار داد

گردان‌های قسام و گروهان‌های قدس در عملیاتی مشترک نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی را در غرب شهر غزه با خمپاره و راکت‌های کم‌برد 107 هدف قرار دادند.

12:44 | اعلام کمپین اقدام جهانی برای غزه در انگلیس

nh

مدیر کمپین همبستگی با فلسطین در انگلیس، هفدهم فوریه را به عنوان دومین روز جهانی اقدام برای غزه اعلام کرد.

12:11 | تداوم اعتراض‌ها به جنگ غزه در آمریکا

صدها فعال آمریکایی در اعتراض به ادامه جنگ در غزه و نسل‌کشی ملت فلسطین مسیرهای منتهی به محل برگزاری مراسم اهدای جایزه "گرمی" در لس آنجلس را مسدود کردند.

11:53 | کودکان غزه همچنان آماج حملات صهیونیست‌ها...

کودک

جنایات اشغالگران اسرائیلی علیه کودکان بی‌گناه فلسطینی در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

11:02 | شهادت سه رزمنده حزب‌الله لبنان

جنبش مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد که سه نفر از رزمندگان آن در جریان حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

10:35 | نیروهای مقاومت سربازان ارتش صهیونیستی را هدف قرار دادند

گردان‌های قدس: سربازان دشمن صهیونیستی را در خان یونس با بمب‌های ضدنفر هدف قرار دادیم.

10:27 | بازسازی غزه چند سال زمان می‌برد؟

طبق گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان‌ملل؛ اقتصاد غزه برای رسیدن به سطح قبل از جنگ، به میلیاردها دلار نیاز دارد و وضع اجتماعی و اقتصادی غزه از زمان حملات اسرائیل به شدت وخیم شده است.

اگر جنگ اسرائیل فوراً پایان یابد و بلافاصله بعد از آن بازسازی غزه شروع شود و روند رشد 2007 تا 2022 با نرخ رشد متوسط 0.4 درصد ادامه یابد، تا سال 2092 طول می‌کشد که سطح تولید ناخالص داخلی سال 2022 غزه تکرار شود.

09:54 | خون شهدا و مجروحان روی صفحات قرآن کریم در حمله رژیم صهیونیستی به مساجد دیر البلح در مرکز غزه

خون

09:38 | شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از پولیتیکو تاکید کرد که بایدن در جلسات غیرعلنی نتانیاهو را "مرد بد" خوانده است

09:04 | حمله وحشیانه امروز صهیونیست‌ها به خان‌یونس

الجزیره اعلام کرد: توپخانه رژیم اسرائیل از بامداد امروز خان یونس را هدف قرار داده و به طور مستمر گلوله باران کرده است.

08:29 | اتفاق عجیب در پخش زنده: مجری بریتانیایی تحمل آزادی بیان و شنیدن حرف‌های کارشناس حامی فلسطین را نداشت و او را از برنامه بیرون کرد!

jhg

08:02 | محاصره بخش‌های جنوبی و غربی اردوگاه العین در نابلس توسط نیروهای رژیم اشغالگر

dfg

07:12| درگیری مسلحانه مقاومت با صهیونیست‌ها در نابلس

منابع محلی از درگیری مسلحانه شدید مبارزان مقاومت با اشغالگران اسرائیلی در اردوگاه العین در شهر نابلس خبر دادند.



(خبر تکمیل می شود)

پربیننده ترین خبرها