عراق و سوریه در شورای امنیت حملات آمریکا را محکوم کردند

عراق و سوریه در شورای امنیت حملات آمریکا را محکوم کردند
سه شنبه 17 بهمن 1402 - 05:06

نمایندگان عراق و سوریه در شورای امنیت بامداد سه‌شنبه حملات تجاوزکارانه آمریکا به مناطقی در این دو کشور را محکوم کردند.

العالم-عراق

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بامداد سه‌شنبه گردهم آمدند تا تجاوزات نظامی آمریکا به نقاطی در عراق و سوریه را بررسی کنند.

نماینده سوریه در سازمان ملل طی سخنرانی در نشست شورای امنیت گفت: «تجاوزات آمریکا منجر به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر و تخریب تعدادی از ساختمان‌های غیرنظامی و یک مکان تاریخی در سوریه شد».

به نوشته وبگاه شبکه «الجزیره»، وی تاکید کرد: «ما از شورای امنیت می‌خواهیم که به مسئولیت‌های خود در قبال نقض قوانین بین‌المللی آمریکا علیه حاکمیت سوریه عمل کند».

این دیپلمات سوری توضیح داد: «آمریکا مانع اجرای وظایف شورای امنیت می‌شود و به اسرائیل ضمانت می‌دهد که بدون مجازات، به ارتکاب جنایات خود ادامه دهد».

طبق این گزارش، وی اضافه کرد: «ما از دولت آمریکا می‌خواهیم که سیاست‌های خود در منطقه را کنار بگذارد و به حضور غیرقانونی خود در سرزمین‌های ما پایان دهد».

نماینده عراق نیز در این نشست اظهار داشت: «بحران‌های خاورمیانه به هم مرتبط هستند و نسبت به گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه هشدار دادیم».

به نوشته الجزیره، وی با بیان اینکه عراق اجازه نمی‌دهد که این کشور به عرصه تسویه حساب‌های سیاسی تبدیل شود، افزود: «ما حملاتی را که از سوی برخی کشورهای دوست و متحد که حاکمیت کشورمان را نقض کرد، محکوم می‌کنیم».

بامداد شنبه بود که سازمان تروریستی سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی آمریکا در حمله گروه‌های مقاومت به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن، حملاتی را به مواضع گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه انجام داده و بیش از ۸۵ نقطه را هدف قرار داده است.

پربیننده ترین خبرها