عبدالملک الحوثی: آمریکا به دنبال سلطه بر اندیشه ملت یمن است

عبدالملک الحوثی: آمریکا به دنبال سلطه بر اندیشه ملت یمن است
سه شنبه 17 بهمن 1402 - 17:32

رهبر انصارالله یمن طی سخنانی به مناسبت سالروز شهادت حسین بن بدر الدین الحوثی گفت : شهید قرآن ، با نظارت و تحریک آمریکا در جنگ اول علیه یمن مورد هدف قرار گرفت و پس از آن، جنگ های متوالی علیه طرح قرآنی در یمن به وقوع پیوست.

العالم - یمن

عبدالملک بدر الدین الحوثی عصر امروز (سه شنبه) در سخنانش با اشاره به شهادت حسین بدرالدین حوثی در بیست سال پیش، گفت : ترور شهید قرآن، تحت نظر آمریکا و به تحریک واشنگتن علیه پروژه قرآنی انجام شد و این ترور توسط حکومت ظلم وقت و برای کسب رضایت آمریکا در جنگ سه ماهه آن زمان مورد هدف قرار گرفت.

الحوثی با اشاره به تلاش های شهید حوثی برای تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و تدابیر وی برای جلوگیری از نفوذ دشمن به جامعه یمن، گفت : تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی باعث رسوایی آمریکا و مزدورانش شد.

وی افزود : آمریکایی ها در تلاش هستند تا با سلطه بر اندیشه و افکار انسان ، گفتمان دینی و فعالیت های مختلف فرهنگی را تحت سلطه و کنترل خود درآورند.

وی افزود : رویکردها و سیاست‌هایی که برخی دولت و رژیم ها در پیش گرفته‌اند، تسلیم شدن در مقابل آمریکا و باز کردن زمینه‌های لازم برای سیطره این کشور بر ملت‌هاست.

وی افزود : جنگ اول علیه یمن دارای رنگ و بوی تجاوزکارانه، جنایتکارانه، ددمنشانه، و ظالمانه بود.

الحوثی ادامه داد : حوادث 11 سپتامبر ساخته و پرداخته صهیونیسم بود تا بهانه ای برای مسخ هویت مسلمانان و اشغال سرزمینهایشان داشته باشد.

ابعاد سیطره آمریکا از نگاه عبدالملک الحوثی

رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به ابعاد سیطره آمریکا گفت: سیطره آمریکا ابعاد مختلفی دارد شامل؛ سیطره سیاسی ، نظامی ، امنیتی، اقتصادی و فکری و ...

وی تاکید کرد: سیطره اقتصادی که با دیکته کردن اقداماتی که مانع از هرگونه نهضت اقتصادی می شود و بحران آفرین است و در این نوع از سیطره آمریکا مانع از هرگونه تحول جدی در زمینه تولید می شود و منابع کشورها را به یغما می برد.

وی افزود : یکی دیگر از ابعاد سیطره آمریکا، امنیتی است که با مسلط کردن تکفیری ها بر ملت ها و فتنه افکنی رخ می دهد.

وی افزود: یکی دیگر از ابعاد سیطره، سیاسی است که با دامن زدن به کشمکش های سیاسی مانع از برقراری ثبات می شود.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: سیطره دیگر آمریکا فرهنگی است که اصول آموزشی و دینی را هدف قرار می دهد و شامل تعدی به آموزش، علوم دینی و سیطره بر اطلاع رسانی می شود.

به گفته وی، سیطره اخلاقی آمریکا نیز با نشر فساد و فحشا است که هدف از آن تعدی به ارزشهای اخلاقی، نابودسازی ساختار اجتماعی جوامع اسلامی است.

وی همچنین به تلاش آمریکا برای سیطره بر قوه قضائیه از طریق تلاش برای بازداشتن این قوه از عمل به نقش اساسی خود در زمینه ایجاد عدالت اشاره کرد.

الحوثی به پروژه قرآنی در یمن اشاره کرد و گفت که این پروژه هرگز نژادپرست، گروه گرا، و فرقه ای و علیه امت نبوده بلکه دشمن آمریکا، رژیم صهیونیستی و لابی یهود است.

وی افزود : این پروژه با دیدگاه قرآنی مبتنی بر اصول اسلامی بوده و در راس اولویت های آن مساله فلسطین قرار دارد و به رغم تلاش دشمن برای ضربه زدن به آن ، این پروژه موفق بوده است.

وی اظهار داشت : آمریکا و مزدورانش کوشیدند با جدیت پروژه قرآنی را خاموش کنند، دشمن پس از گذشته 3 سال از پروژه قرآنی آن را برنتابید و کوشید با به شهادت رساندن شهید قرآنی به این پروژه پایان دهد.

الحوثی از آمریکا و انگلیس به عنوان بازوهای اختاپوس شرارت و ظلم یاد کرد و لابی یهودی را به عنوان پرچمدار شیطان معرفی کرد که توانست بر جوامع غربی به ویژه آمریکا سیطره یافته و از توانمندی و امکانات آن به نفع خود بهره برداری کند.

وی لابی یهودی اسرائیلی را به عنوان دشمنی خطرناک در قلب امت اسلامی دانست و گفت که توطئه های دشمنان تصادفی نیست بلکه یک استراتژی طراحی شده است و باید در کتاب های آموزشی توضیح داده شود زیرا هدف نهایی دشمن از سیطره بر امت اسلامی، خلاصی ابدی از اسلام است.

وی تصریح کرد : لابی یهودی صهیونیستی، اسلام را تنها مانع واقعی در برابر اهدف شیطانی و جنایتکارانه اش می داند و از این رو می کوشد تا به طور کامل بر امت اسلامی سیطره یابد.

وی گفت : هدف این لابی تضعیف امت اسلامی است تا هیچ جایگاه و اعتباری نداشته باشد. در مقابل هر یهودی در فلسطین 150 هزار مسلمان وجود دارد اما مسلمانان فقط تماشاچی هستند و قادر به انجام کاری برای حمایت از فلسطین نیستند.

وی اظهار داشت : یمن کشوری با موقعیت جغرافیایی استراتژیک و دارای منابع اقتصادی عظیم است اما به رغم آن دست بسته و ضعیف است.

وی گفت : بدترین موضوع ضعف امت در برابر توطئه های دشمنان است و علت پیروزی توطئه های دشمن در زمینه رواج تروریسم و گروههای تکفیری آن بود که جوامع اسلامی در برابر آن نفوذپذیر هستند.

وی همچنین بر لزوم مقابله با لابی صهیونیستی - یهودی و مزدورانش تاکید کرد و گفت که این مبارزه نباید فقط در حد حرف و کلام باشد، بلکه باید در عمل پروژه ای برای آن طراحی شود.

رهبر انصار الله یمن به ایمان مردم کشورش به پیروزی تاکید کرد و گفت : ملت ما سلطه آمریکا بر خود را نمی پذیرند و ملتی آزاده هستند و در مسیر جهاد مقدس آماده اند خود را فدا کنند.

خشم لابی صهیونیستی از حملات یمن

رهبر انصارالله یمن از تبدیل شدن دریای سرخ و تنگه باب المندب به اهرم فشاری بر دشمنان برای اولین بار خبر داد و گفت : خشم لابی یهود از اقدامات ما در زمینه حمایت از فلسطین باعث شد آمریکا و انگلستان به یمن حمله کنند.

وی افزود: اگر مزدوران بر یمن سیطره داشتند ، هرگز دریای سرخ شاهد اقداماتی مانند اقدامات ما نبود.

پربیننده ترین خبرها